Reklama

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?

Opublikowano: ndz, 22 maj 2022 09:18
Autor: | Zdjęcie: materiał partnera

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google? - Zdjęcie główne

foto materiał partnera

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Artykuł partnera Pozycjonowanie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach podstawa. Warto jednak wiedzieć, że prace z zakresu pozycjonowania generują koszty, (podkreślamy, że to inwestycja, która się zwróci). Od czego zależy cena pozycjonowania sklepu e-commerce, na jaką kwotę powinniśmy się przygotować? Poniżej najistotniejsze informacje. Zachęcamy do lektury!

Czy pozycjonowanie się opłaca? 

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie jest opłacalne. Jest to całkowicie uzasadniona obiekcja. Zacznijmy od wyjaśnienia, dlaczego pozycjonowanie sklepu jest takie ważne. 

98 % użytkowników w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google i praktycznie wszyscy skupiają się wyłącznie na witrynach z TOP10, czyli z pierwszej strony wyszukiwarki Google. Na drugą stronę przekuje się niewielki odsetek. Wniosek jest jeden: nie ma Cię na pierwszej stronie, nie istniejesz. 

Jeśli więc chcesz, aby klienci znaleźli Twój sklep internetowy, zapoznali się z Twoją ofertą, przeczytali artykuły blogowe, musisz znaleźć się na szczycie rankingu wyszukiwania. 

Wysoka pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to wartościowy ruch, a to z pewnością przełoży się na konwersję. Konwersję stanowi zarówno sprzedaż,  jak i wysłanie zapytania ofertowego, zapis na newsletter, zostawienie danych kontaktowych klienta. 

Wysoka pozycja w Google to większe zyski, ale także przewaga nad konkurencją, większy autorytet i zaufanie. Warto więc zainwestować!  

Kiedy rozpocząć pozycjonowanie sklepu? 

Kiedy rozpocząć pozycjonowanie sklepu internetowego? Jeśli chcesz za rok cieszyć się z satysfakcjonujących efektów, zacznij już dziś. 

Pozycjonowanie przynosi wiele korzyści, ale wymaga cierpliwości. Zdarzają się sytuacje, gdy po dwóch miesiącach prac (za które płacimy agencji niemałe pieniądze), nie widać efektów. Niestety jest to rzecz normalna. Zarówno opracowanie strategii, jak i wdrożenie konkretnych działań, publikacja treści, budowa profilu linków wymagają czasu ‒ czasu potrzebują zarówno fachowcy zajmujący się naszym sklepem, jak i roboty Google (indeksowanie zmian nie przebiega z dnia na dzień). Zmiany, które nie są zaindeksowane, nie są widoczne dla robotów, nie może być więc mowy o  wyższych pozycjach. 

Działania warto więc rozpocząć od razu po uruchomieniu sklepu. Im szybciej rozpoczniemy cały proces, tym szybciej będziemy cieszyć się z efektów. 

Cena pozycjonowania sklepu ‒ co wpływa na cenę?

Przejdźmy w końcu do zadanego w tytule pytania, czyli, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Cena bardzo często ustalana jest indywidualnie i może wynosić zarówno kilkaset, jak i dwa czy cztery tysiące miesięcznie. Od czego  jest to uzależnione? 

  • Branża i konkurencyjność ‒ ceny różnią się w zależności od branży. Branże bardzo konkurencyjne to trudniejszy i bardziej czasochłonny, a co za tym idzie droższy proces pozycjonowania. 
  • Grupa docelowa ‒ w przypadku sklepów internetowych oferta kierowana jest do klientów z całej Polski bądź z klientów z Polski i zagranicy. Przy stronach internetowych mamy jeszcze trzecią możliwość, jest nią pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, na rynki zagraniczne różni się pod względem ceny. 
  • Aktualna kondycja sklepu ‒ ważna jest aktualna kondycja sklepu internetowego, zakres prac, jakie należy wykonać. Szczegółowych informacji dostarcza audyt SEO. Na jego podstawie przygotowywane są strategia działań oraz umowa, w tym wycena usług. 

Pozycjonowanie ‒ kiedy spodziewać się efektów? 

Przejdźmy do drugiego z najczęściej zadawanych pytań, czyli, kiedy można spodziewać się efektów?

  • Aktualna pozycja sklepu w wyszukiwarce ‒ bardzo istotna jest aktualna pozycja sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. W przypadku witryn, które znajdują się na bardzo dalekich pozycjach, nieoptymaliziwanych pod kątem SEO, czasem wystarczy wykonać niewielkie zmiany, by znaleźć się o kilka miejsc wyżej. Im bliżej TOP 10, tym większa konkurencja i bardziej zacięta walka, zmiana pozycji nawet o jedną w górę wymaga wiele pracy. 
  • Historia domeny ‒ mowa tutaj na przykład o ewentualnych karach, które witryna w przeszłości otrzymała od Google. 
  • Środki ‒ przy sporządzaniu wyceny pozycjonowania sklepu e-commerce lub strony www, zawsze pod uwagę brane są preferencje klienta. Warto jednak wiedzieć, że wyższy budżet to większe możliwości, na przykład możliwość publikacji artykułów na portalach zewnętrznych, przygotowanie unikalnych opisów produktów i wiele, wiele innych. Wszystko to przekłada się na lepsze i szybsze efekty. 

Pozycjonowanie sklepów cennik 

Przejdźmy w końcu do cennika. Standardowy koszt pozycjonowania to około 800-2000 zł miesięcznie. Zdarzają się oczywiście mniejsze, jak i o wiele większe budżety. Na ostateczną cenę wpływa wiele czynników. 

Pozycjonowanie sklepu e-commerce ‒ postaw na 1stplace 

Gdy już zdecydujemy się na pozycjonowanie sklepu e-commerce bądź strony internetowej, staniemy przed koniecznością wyboru agencji SEO. Wszystkich szukających zachęcamy do zapoznania się z ofertą 1stplace. 

1stplace to agencja interaktywna, która nie boi się wyzwań - sprawdź ofertę pozycjonowania sklepu e-commerce tutaj: https://1stplace.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/ i zwiększ sprzedaż swojego sklepu internetowego. Zakres usług 1stplace to oczywiście pozycjonowanie sklepów i stron internetowych, ale także projektowanie i budowa witryn internetowych oraz kampanie Google Ads. Fachowcy zapewniają kompleksowe wsparcie na każdym etapie współpracy! 

Postaw na 1stplace! Postaw na sukces! 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE