Nauczyciele matematyki w I LO w Rawiczu zmienili formułę swoich zajęć, wprowadzając elementy grywalizacji*.
Poprzez wykorzystanie tablicy interaktywnej uczniowie mają możliwość pracy z materiałami dostępnymi na wielu ciekawych i rzetelnych stronach internetowych, platformach (np. dla maturzystów) i programach edukacyjnych (geogebra). Przygotowują prezentacje multimedialne, które następnie prezentują kolegom. Zajęcia wzbogacone są również o filmy edukacyjne. Licealiści rozwiązują także krzyżówki i rebusy matematyczne oraz układają domino. Wprowadzono rywalizację w postaci turniejów klasowych, co pomaga w zdobywaniu umiejętności interdyscyplinarnych. (WJ)
*Grywalizacja (gryfikacja, gamifikacja) - wykorzystanie mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami, w celu zwiększenia zaangażowania ludzi. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy itp. Grywalizacja pozwala zaangażować ludzi do zajęć, które są zgodne z oczekiwaniami autora projektu, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.
Źródło: Wikipedia