Uczniowie technikum w ZSZ w Rawiczu, kształcący się w zawodach technik handlowiec, technik logistyk i technik ekonomista, odbyli zajęcia praktyczne w IKEA Wrocław.
Ich celem było zapoznanie z pracą i zasadami sprzedaży w sklepie samoobsługowym wielkopowierzchniowym. Katarzyna Ostynowicz, koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Wrocław, zorganizowała uczniom pełne 6 godzin zajęć praktycznych, każde poprzedzone warsztatami, z czterema trenerami IKEA Wrocław. Młodzież została zapoznana z zasadami zamawiania i dostawy towarów, procesami logistycznymi przyjmowania dostaw i rozładunku towarów. Zwiedzenie magazynów niedostępnych dla klientów i rozmiar wszystkich procesów logistycznych był dla młodzieży ciekawym doświadczeniem. Kolejny obszar działań sklepu, który został zaprezentowany to sprzedaż i obsługa klienta w sklepie. Uczniowie zobaczyli ekspozycje na hali sprzedażowej oraz zasady działania magazynu samoobsługowego. Mieli okazję samemu zamówić towar i odebrać go z magazynu.
Poznali rónież ogólne warunki i zasady pracy w IKEA, trenerka działu HR (kadry) omówiła jak napisać dobre CV, jak się dobrze zaprezentować podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz jakie wartości ceni IKEA. Na koniec dnia odbyły się warsztaty z trenerką działu Customer Relations, która zaprezentowała i pokazała w praktyce jaką strategię na firma w zakresie obsługi posprzedażowej klienta, serwisów, polityki zwrotów i reklamacji. Uczniowie nauczyli się jak prawidłowo reklamować towary oraz jakie dodatkowe usługi oferować klientom. Pobyt w sklepie z wyznaczonymi bardzo precyzyjnie zasadami oraz praktyczne zobaczenie organizacji i pracy całego podmiotu utwierdziło młodzież, że to czego uczą się w szkole jest ściśle powiązane z praktycznym zastosowaniem. (WJ)