Od 22 kwietnia zmieniają się przepisy dotyczące doręczania przesyłek poleconych przez Pocztę Polską.
Do tej pory listonosz, w związku z obostrzeniami dotyczącymi nierozprzestrzeniania wirusa miał prawo wrzucić list polecony do skrzynki klienta tylko za jego pisemną zgodą - klienci mogli skorzystać z opcji tzw. „wrzutu do skrzynki”. Od dziś przepis ten już nie obowiązuje.
W tej chwili, jeżeli list polecony, który listonosz niesie pod dany adres nie ma potwierdzenia odbioru tzw. zwrotki, nie jest to list z postępowania administracyjnego, karno-sądowego czy skarbowego, a jego gabaryty na to pozwalają, doręczyciel może umieścić przesyłkę w skrzynce bez konieczności uzyskania podpisu adresata.
Listonoszy obowiązuje jednak nadal potwierdzenie doręczenia przy: listach z potwierdzeniem odbioru, wspomnianych przesyłkach administracyjnych, karno-sądowych czy skarbowych, czyli np. z sądów, prokuratury, od komornika oraz urzędu skarbowego. Osobistego kontaktu z klientem wymaga również doręczenie listu z zadeklarowaną wartością oraz listu poleconego EPO - z elektronicznym podpisem, który jest podpisywany tylko na tablecie listonosza.