Jubileuszową, piętnastą edycję Ogólnopolskiego Przeglądu Sztuki Współczesnej FORMY, zainaugurował wernisaż wystawy malarstwa Tomasza Bzdęgi.
Tytuł ekspozycji Sacrum/Profanum świetnie oddaje klimat wystawionych obrazów. Sprzyjało temu również miejsce - rotunda na byłym cmentarzu ewangelickim przy ul. Ogrodniczej. Z jednej strony prześmiewcze i ironiczne tytuły podkreślały absurd popkulturowego stawiania na piedestał pamiątek i bibelotów, które stają się „relikwiami” dla fanów, z drugiej stylizowana forma krzyża sugerowała pewnego rodzaju „świętość”. Obrazy były dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, zarówno kolorystycznie, jak i kompozycyjnie. Ich delikatna estetyka dobitnie podkreślała granicę między świętością a profanacją.
Drugą część wieczoru wypełnił koncert duetu Berjozkele. Muzyka, sięgająca do źródeł kultury żydowskiej, była bardzo klimatyczna, wręcz „uduchowiona”. Kołysanki klimatem związane z ciszą i nocą, balansowały na granicy jawy i snu. Ważną rolę pełniły proste, prawie bajkowe, poetyckie teksty. (WJ)