W Gimnazjum w Sierakowie odbył się po raz trzeci „Szkolny Dzień Matematyki” pod nazwą „Matma z jajem”. Jego celem było pokazanie młodzieży, że matematyka daje możliwości do zabawy, rywalizacji i humoru. Ważne było powiązanie z innymi dziedzinami wiedzy i świąteczną tradycją.
\r\n
Wszystkie klasy otrzymały wcześniej tematy projektów do wykonania jak np. „Nasza szkoła w liczbach”, „Jak zaoszczędzić zużywane kilowaty?”, czy „Wiem co jem - poradnik zdrowego trzynastolatka”. Ponadto zadania dodatkowe jak np.: matematyczny filmik, rebus czy komiks, „Witraż”, „Maxi pisanka”, czy „Bryła geometryczna bez klejenia - origami”.\r\n
Za wykonane projekty klasy otrzymywały punkty, wszystkie prace przedstawiono na wystawie szkolnej a najciekawsze z nich zostały nagrodzone. Ponadto w „Dniu matematyki” odbyły się rozgrywki matematyczne, podczas których uczniowie rozwiązywali krzyżówki, sudoku, układali domina, rozwiązywali rebusy zapałczane, walczyli o tytuł „Mistrza układania kostki Happy Cube”, rozwiązywali zadania w połączeniu z rywalizacją sportową. Ponadto każdy rocznik mógł uczestniczyć w zorganizowanym konkursie wiedzy matematycznej „1 z 10” oraz zdobywać punkty dla klasy odszukując w rozwinięciu dziesiętnym Π, liczby będącej sumą cyfr ich numeru ewidencyjnego. Przez cały dzień trwania konkursów uczniowie mogli indywidualnie rozwiązywać „Zadanie logiczne”. Rozwiązanie wrzucali do urny skąd na końcu wylosowano i nagrodzono zwycięzcę zagadki.
\r\n
Tytuł „Szkolnego mistrza układania kostki Happy Cube” zdobył Michał Ostrowski,zwycięzcami „1 z 10” w poszczególnych rocznikach byli Jakub Chudy, Adam Bruder i Maciej Marzęcki. Organizatorami „Szkolnego Dnia Matematyki” były nauczycielki matematyki sierakowskiej placówki: Elżbieta Kruś oraz Agnieszka Sęk.
\r\n
Przeprowadzone warsztaty wpisują się w propagowanie edukacji matematycznej przez Gimnazjum w Sierakowie, które posiadając patronat naukowy Politechniki Wrocławskiej kontynuuje już drugi rok wyjątkowy w skali kraju eksperyment pedagogiczny pod nazwą: „Modelowanie matematyczne kluczem do przyszłości”.
\r\n
(WJ)