Wymagania stawiane kandydatom to między innymi pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, nieposzlakowana opinia oraz wykształcenie wyższe ekonomiczne. Istotne będzie też doświadczenie zawodowe na stanowiskach ds. księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych, znajomość przepisów z zakresu ustaw: o samorządzie gminnym, o finansach publicznych, kodeks postępowania administracyjnego, czy umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, rzetelność, dyspozycyjność, samodzielność w podejmowaniu decyzji, odpowiedzialność, sumienność.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku obejmuje:
- prowadzenie rachunkowości budżetowej organu i jednostki budżetowej,
- uzgadnianie sald i obrotów kont oraz poprawności zapisów księgowych,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym oraz dokonywania zapłaty należności poleceniem przelewu,
- sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych zleconych przez skarbnika,
- opracowanie materiałów planistycznych do planowania budżetu gminy,
- prowadzenie prac związanych z ewidencją środków trwałych i pozostałych środków trwałych i uzgadnianie w tym zakresie kont analitycznych z syntetycznymi,
- sporządzanie uchwał dotyczących budżetu gminy i sporządzanie planów finansowych dla jednostek budżetowych.
Nabór odbędzie się w dwóch etapach. Pierwszy etap polega na analizie formalnej dokumentów, drugi etap będzie składał się z rozmowy kwalifikacyjnej. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie gminy.
CZYTAJ TAKŻE: Bojanowo. Udany początek roku dla MUKS Szok