● Jednym z podstawowych zadań specjalisty ds. content marketingu jest tworzenie strategii contentu dla całej marki.
● Specjalista na tym stanowisku zajmuje się także publikacją treści, zarządza nią, a także analizuje, co ma największe zasięgi i co się sprawdza.
● W codziennej pracy specjalisty ds. content marketingu spore znaczenie ma współpraca z innymi działami.
Kim jest content manager?
Na samym początku warto sobie dokładnie wyjaśnić, kim jest content manager. W ten sposób określa się osobę odpowiedzialną za zarządzanie wszystkimi treściami generowanymi w ramach działań marketingowych w konkretnej firmie. Warto też zdawać sobie sprawę, że praca ta wiąże się z wieloma zadaniami i obowiązkami. Co więcej, content manager pracuje blisko z zespołami odpowiedzialnymi za cały marketing, SEO, media społecznościowe czy nawet sprzedaż. Wszystko dzieje się po to, aby zapewnić spójność i efektywność komunikacji marketingowej.Wejdź na Pracuj.pl i zobacz, w jakich miastach obecnie poszukuje się content managerów. Dowiedz się, jakie są zarobki na stanowisku backend developer!
Jakie zadania ma content manager?
Tworzenie strategii content marketingowejPraca w content marketingu związana jest w dużej mierze, ze zrozumieniem celów biznesowych firmy, jak również spore znaczenie ma dokładne poznanie potrzeb docelowej grupy odbiorców. Dzięki temu można stworzyć konkretną strategię content marketingową. Wtedy zatem należy dokładnie określić, jakie treści będą tworzone, dla kogo, z jaką częstotliwością, a także należy podjąć decyzje za pośrednictwem jakich kanałów będą one dystrybuowane. Warto przy tym pamiętać o odpowiedniej elastyczności, aby podążać za zmianami na rynku.
Przygotowanie treści
Kolejnym, a zarazem jednym z kluczowych zadań content managera będzie przygotowanie wysokiej jakości treści. Mogą to być artykuły na blogi, posty na media społecznościowe, newslettery, czy też odpowiednio tematyczne e-booki, infografiki, materiały wideo czy nawet podcasty. Warto przy tym pamiętać, że osoba na tym stanowisku może korzystać z pomocy innych osób. Co oznacza, że w razie potrzeby może zlecić realizację treści innym podmiotom. Treści te muszą być nie tylko atrakcyjne i angażujące, ale także zoptymalizowane pod kątem SEO, dzięki czemu uda się zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach internetowych.Zobacz, jakie oferty pracy w Choszcznie są obecnie dostępne.
Zarządzanie treścią
Content manager jest też odpowiedzialny za zarządzanie całością treści danej marki, co oznacza także, że do zadań należy planowanie kalendarza publikacji, jak również monitorowanieterminowości publikacji.
Analiza i optymalizacja
Każda działalność marketingowa wymaga analizy wyników. A zatem w pracy content manager musi regularnie analizować, jak prezentuje się zaangażowanie odbiorców, jaki ruch generują poszczególne treści czy też zbierać informacje o konwersji. Na podstawie tych danych, strategia może być odpowiednio zoptymalizowana w celu osiągnięcia lepszych wyników.
Współpraca z innymi działami
Warto przy tym zdawać sobie sprawę, że praca w content marketingu wymaga współpracy z innymi działami w firmie, takimi jak chociażby SEO, PR, marketing produktu i sprzedaż. Musisz być zatem odpowiednio komunikatywny, a także radzić sobie podczas współpracy grupowej.
Content manager a nieustanny rozwój
Branża marketingu cyfrowego szybko się zmienia, co wymaga od marketerów ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy. Oznacza to więc, że content manager musi być na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu cyfrowym, wykorzystywanymi narzędziami czy technologiami, a także najlepszymi praktykami branżowymi.Jesteś na etapie przygotowywania CV? Zwróć uwagę na gotowe wzory CV!
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.