reklama
reklama

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Materiały partnera

Jak rozwinąć sklep internetowy? - Zdjęcie główne

foto Materiały partnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Promowane Branża e-commerce została spopularyzowana na przestrzeni ostatnich lat, a jej rozwój stale przyspiesza. Nic dziwnego, skoro internauci widzą w niej coraz więcej zalet, a przedsiębiorcy dostarczają innowacyjnych, ułatwiających życie rozwiązań. Badania Gemius wskazują, że już ponad 77% internautów robi zakupy online, co zachęca kolejnych właścicieli sklepów do przenoszenia się do sieci. Konkurencja rośnie, więc posiadając sklep internetowy, trzeba go stale rozwijać. O tym, jak skutecznie sprzedawać online oraz jak rozwijać swój e-sklep, dowiesz się z treści tego artykułu.
reklama

Jak skutecznie sprzedawać online?

Według raportu ‘’Co u(gryzie) e-commerce?’’, już 35% internautów robi zakupy w Internecie co najmniej raz w tygodniu. Statystyki stale rosną, ponieważ coraz więcej konsumentów odkrywa zalety kupowania online – większy asortyment, oszczędność czasu i brak kolejek. Nic dziwnego więc, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na własny sklep internetowy. Konkurencja rośnie, a co za tym idzie, rosną także wymagania klientów.

 

Aby odnieść sukces w branży e-commerce, samo posiadanie e-sklepu jest niewystarczające. Musisz zadbać o odpowiedni i regularny rozwój swojej platformy sprzedażowej. Z racji dużej konkurencji na rynku należy stale przekonywać odbiorców do tego, żeby robili zakupy w Twoim sklepie internetowym. W tym celu przedsiębiorcy podejmują się szeregu działań, o których przeczytasz w dalszej części artykułu.

 

Jak rozwijać sklep internetowy?

Aby stale pozyskiwać nowych klientów, musisz nadążać za stale zmieniającym się rynkiem. Konkurencja stale wprowadza innowacyjne rozwiązania, które są atrakcyjne dla odbiorcy. Jeśli chcesz utrzymać znaczącą pozycję na rynku, samo posiadanie sklepu internetowego nie wystarczy. Musisz podejmować się szeregu działań, które pozwalają na spełnianie oczekiwań klientów. Pytanie brzmi, co pozwala rozwijać swój sklep internetowy?

  • optymalizacja e-sklepu zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek

 

Sklep internetowy, który odnosi sukcesy, to sklep, który wysoko pozycjonuje się w wyszukiwarkach internetowych. Google chętniej pokazuje internautom strony, które są zgodne z ich wymaganiami. Aby je spełnić, Twoja strona internetowa powinna przejść kompleksowy proces pozycjonowania witryny. Najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie się współpracy z agencją marketingową, np. WeNet, która oferuje bezpłatny audyt SEO, na podstawie którego specjaliści zoptymalizują Twoją witrynę. Aby rywalizować z konkurencją o wyższą pozycję w przeglądarkach, Twój e-sklep musi mieć:

 

  • przyjazne adresy URL
  • przejrzystą strukturę
  • poprawnie wdrożone linkowanie wewnętrzne
  • treści zawierające frazy kluczowe
  • zoptymalizowane metadane
  • odpowiedni profil linkowy

 

Z uwagi na rosnącą popularność urządzeń mobilnych, warto również zadbać o to, aby Twój e-sklep był responsywny, czyli dopasowany do różnego rodzaju urządzeń.

  • marketing treści

 

Niezależnie czy mówimy o artykułach, wpisach na blogach czy opisach produktów, treści na stronie muszą być wysokiej jakości. Posiadanie w swoim sklepie internetowym dopracowanych tekstów, pozwala na wyższe pozycjonowanie w przeglądarce i przykuwa uwagę szerszego grona odbiorców. Co pomaga wspierać sprzedaż w swoim e-sklepie?

  • tworzenie treści zgodnych z zasadami SEO, w szczególności wyczerpujących opisów produktów, które są tak ważne dla kupujących – klienci lubią poznać wszystkie szczegóły, zanim kupią coś online
  • regularna aktualizacja starszych treści w witrynie
  • umożliwianie klientom tworzenia treści w e-sklepie, takich jak recenzje i opinie (treści te określa się jako User Generated Content)
  • odpowiedni UX (user experience)

 

Odbiorca wyrobi sobie opinię na temat Twojego e-sklepu już na samym początku. Internauta odwiedzający Twój sklep musi być przekonany do estetyki witryny, a poruszanie się w jej obszarze powinno być dla niego łatwe i intuicyjne. Przyjemna ścieżka zakupowa sprawia, że klienci chętniej dokonują zakupów. Warto więc zadbać o to, aby sklep internetowy był przyjazny w użytkowaniu.

 

Dobrym rozwiązaniem jest odpowiednia segregacja podstron w menu oraz umieszczenie ikon takich jak koszyk w widocznym miejscu strony WWW, zwykle w prawym górnym rogu. Co więcej, warto zastosować przyciski CTA (call to action), takie jak ‘’Kup teraz’’ lub ‘’Zobacz także’’. Wszystkie te elementy ułatwiają poruszanie się po stronie i sprawiają, że robienie zakupów jest czystą przyjemnością. Pamiętaj także, że odbiorcy cenią swój czas. Wskaźnik sprzedaży zdecydowanie poprawi umożliwienie klientom zakupów bez konieczności rejestracji konta.

  • sprzedaż wielokanałowa

 

Ze względu na rozwijający się rynek powstaje wiele platform i marketplace’ów, na których właściciele sklepów internetowych mogą sprzedawać swoje produkty. Handel towarem na wielu stronach jednocześnie określa się mianem ‘’omnichannel’’, czyli sprzedaży wielokanałowej. Tego typu rozwiązanie pozwala na poprawę wyników sprzedażowych, z uwagi na możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców. Warto zaznaczyć, że do kanałów sprzedażowych zaliczają się także sklepy stacjonarne.

  • doskonała komunikacja z klientem

 

Komunikacja z klientem jest niezwykle istotna, ponieważ dobry kontakt z odbiorcą jest podstawą budowania jego zaufania względem marki. Wiedząc, że w każdej chwili możemy zwrócić się do pracowników firmy, jesteśmy bardziej skłonni do robienia zakupów w danym e-sklepie. Większość sklepów internetowych posiada jedynie dane kontaktowe w stopce, a na wiadomość zwrotną, nierzadko trzeba czekać kilka dni. Udostępnienie klientom formularzy kontaktowych może pozytywnie wpłynąć na relacje klient – sprzedawca. Co więcej, na popularności zyskuje czater, który umożliwia internautom kontakt z konsultantem firmy, który w trybie natychmiastowym odpowiada na nurtujące ich pytania. Jeśli chcesz rozwinąć swój sklep, pomyśl koniecznie o zainstalowaniu dodatkowych funkcjonalności. Usługę instalacji czatera oferuje np. agencja internetowa WeNet.

 

Kto tworzy sklepy internetowe?

Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań do sklepu internetowego, podążanie za trendami, czy też odpowiednia promocja nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli sam e-sklep nie będzie poprawnie zbudowany. Korzystając z usług agencji marketingowej WeNet, będziesz miał pewność, że Twój sklep internetowy będzie spełniał Twoje wymagania oraz wymagania Twoich klientów.

 

Warto wspomnieć o tym, że agencja marketingowa WeNet jest oficjalnym partnerem PrestaShop w Polsce i od lat wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa – pomaga w zdobywaniu nowych klientów i budowania pozycji na rynku.

 

Współpracując z agencją marketingową, możesz liczyć na wsparcie specjalisty e-commerce, który będzie Ci towarzyszył na każdym etapie współpracy. Dodatkowo, otrzymasz narzędzia potrzebne do rozwoju swojego e-sklepu, a wprowadzenie licznych automatyzacji pozwoli Ci na pozyskiwanie nowych klientów każdego dnia.

 

Aby cieszyć się poprawą wskaźnika sprzedaży, już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z usług specjalistów!

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama