Ryzyko prowadzenia fizycznego sklepu – ogromne koszty
Prowadzenie fizycznego sklepu stanowi ogromne wyzwanie finansowe. Właściciele muszą opłacać wynajem lokalu użytkowego. Poza tym są prawnie zobligowani do zapewniania wynagrodzenia wszystkim zatrudnianym pracownikom.
Koszty powoduje nawet zwykłe zamawianie towaru. Wszystkie produkty trzeba gdzieś magazynować, a do tego liczyć się z tym, że niekoniecznie przyniosą one zysk. Wystarczy, że część artykułów ulegnie przeterminowaniu, uszkodzeniu lub przedawnieniu (np. przestaną być modne), a sprzedawcy poniosą ogromne straty finansowe.
Wielu przedsiębiorców nie chce podejmować takiego ryzyka, a niektórych na to nawet nie stać. Pierwsze zatowarowanie sklepu wiąże się z koniecznością zainwestowania niemalże w ciemno, a co ważne, nie wszystkie pomysły przynoszą upragnione rezultaty.
Własny sklep bez własnego towaru – model biznesowy dropshipping
Dropshipping umożliwia ograniczenie wszystkich kosztów do niezbędnego minimum. Ten model biznesowy zwalnia wszystkich zainteresowanych m.in. z wymogu dysponowania lokalem i magazynem. Nie trzeba zatrudniać w nim pracowników, a to dopiero początek wszystkich zalet.
Sprzedawcy dropshippingowi nie ponoszą żadnego ryzyka związanego z towarem. Nie muszą go nawet kupować. Dostępne w ich sklepie produkty są wysyłane konsumentom bezpośrednio od dostawców. Przedsiębiorcy mogą w ten sposób przenieść większą część ryzyka finansowego właśnie na nich.
Nie trzeba tłumaczyć, że takie rozwiązanie podoba się zwłaszcza początkującym biznesmenom. Właśnie stąd bierze się ogromne zainteresowanie dropshippingiem. Otóż ten model biznesowy przemawia przede wszystkim do osób ostrożnych i tych, które nie mogą pozwolić sobie na żadną nietrafioną inwestycję.
Zarobki w dropshippingu
Dropshipping ma kilka wad. Za główną należy uznać niskie zarobki. Zarobić na sprzedaży produktów musi nie tylko sam sprzedawca, ale i producent. Oznacza to, że marże dla przedsiębiorców bywają niezadowalające. Nie zmienia to faktu, że każdy zarobek bywa lepszy od żadnego. Zwłaszcza na samym początku przygód biznesowych.
Warto mieć również świadomość tego, że ten model biznesowy nie oznaczy konieczności pracy pro bono. Kreatywni przedsiębiorcy mogą nadal cieszyć się przyzwoitym dochodem. Muszą po prostu wykazać się ciekawym pomysłem i stworzyć sensowną strategię marketingową, a do tego zbudować ciekawą markę o dużych zasięgach.
Taki model biznesowy sprawdzi się w przypadku osób błyskotliwych i obdarzonych wyobraźnią. Dla nich dropshipping okaże się strzałem w dziesiątkę. Trzeba natomiast pamiętać o tym, że osiąganie sukcesów wymaga włożenia w to odpowiedniego wysiłku. Zmotywowani przedsiębiorcy nie będą mieć z tym problemu.
Jak rozpocząć swoją przygodę z dropshippingiem?
Czego potrzeba do stworzenia sklepu internetowego w modelu dropshippingowym? Głównie wiedzy. W środowisku internetowym dostępne są różne poradniki szczegółowo tłumaczące wszystkie ważne elementy biznesowe. Trzeba przeczytać ich możliwie dużo i kierować się zawartymi w nich poradami oraz wskazówkami.
Potem należy rozpocząć proces poszukiwawczy docelowych platform e-commerce. Są one płatne, ale oferują przedsiębiorcom ułatwione tworzenie witryn sieciowych sklepu, a nawet sensowne narzędzia marketingowe i SEO. Zainteresowani powinni szczegółowo sprawdzić ofertę np. Sky-Shop – firma ta cieszy się pozytywnymi opiniami.
Następnie znaleźć odpowiednie hurtownie do współpracy. Muszą być one wiarygodne i zapewniać nienaganne warunki dostaw. Niedotrzymywanie terminów skutkuje niezadowoleniem konsumentów, a negatywne opinie od złych klientów są w stanie istotnie utrudnić działanie całego sklepu.
Dropshipping na popularnych platformach sprzedażowych
Jak zacząć dropshipping na Allegro? Albo innych popularnych w Polsce platformach sprzedażowych? Czy to w ogóle możliwe do wykonania? Oczywiście, że tak. Jest to nawet zalecane ze względu na ułatwiony dostęp do konsumentów.
Wykonanie tego zadania można uznać za proste. Tłumacząc na przykładzie Allegro, wystarczy założyć konto firmowe, znaleźć hurtownię chętną do współpracy, a potem wybrać pakiet dropshippingowy w Sky-Shop. To kilka łatwych kroków, które mogą znacznie podbić zasięgi sprzedawanych produktów.
Jak osiągnąć sukces w branży e-commerce?
Aktywne prowadzenie sklepu internetowego w modelu dropshippingowym wymaga zastosowania kilku strategii biznesowych. Przedsiębiorcy muszą skupić się przede wszystkim na brandingu. Kreowana przez nich marka powinna być powszechnie rozpoznawana przez wielu konsumentów, a do tego budzić pozytywne skojarzenia.
Czy z brandingu można zrezygnować? Nie. Hurtownie współpracują z wieloma sprzedawcami. Oznacza to, że w wielu różnych sklepach da się zakupić dokładnie te same produkty w dokładnie tych samych cenach. Klienci wybiorą zaufane przez nich witryny. Marka ma tu więc kluczowe znaczenie.
Biznesmeni również muszą skupić się na marketingu. Dobrym pomysłem wydaje się wykreowanie problemu, a następnie podsunięcie odbiorcom sposobu jego rozwiązania za pomocą reklamy. Pomocne w tym okaże się dokładne poznanie oczekiwań i potrzeb wszystkich docelowych grup konsumenckich.
Ze sprawnym promowaniem sklepu można radzić sobie na dwa sposoby: samodzielnie lub przy pomocy wykwalifikowanych do tego ekspertów. Drogie rozwiązanie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Zwykle są one warte możliwych efektów. Czasami trzeba wydać, aby móc zarobić.
Dropshipping określa się współcześnie mianem ciekawego modelu biznesowego nie bez powodu. To metoda niemalże unikalna, pozwalająca zakładać sklepy internetowe nawet tym, którzy nie chcą w to inwestować wielkich sum pieniędzy.
Artykuł sponsorowany
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.