Remont na rawickim fragmencie linii kolejowej, łączącej Poznań z Wrocławiem, coraz bliżej. PKP PLK S.A. (zarządca infrastruktury kolejowej) przedstawia kolejne szczegóły inwestycji.
Jeszcze w listopadzie rozpoczną się prace między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem. - Zmodernizowanych zostanie, m.in. 9 przejazdów kolejowo-drogowych, a na stacjach Bojanowo i Leszno (przy ul. Okrężnej), powstaną nowe podziemne przejścia. Prace wymagają zamknięcia jednego toru na szlakach: Bojanowo - Leszno i Żmigród - Rawicz - mówi Zbigniew Wolny z PKP PLK S.A.
Zarządca infrastruktury kolejowej zaprezentował grafikę, przedstawiającą wygląd peronów po modernizacji w Rawiczu.
- "Zakończenie robót budowlanych planowane jest na 2020 rok. W efekcie modernizacji podróż na 70-kilometrowym odcinku Czempiń - granica województwa dolnośląskiego będzie o około 20 minut krótsza, a podróż między Poznaniem a Wrocławiem skróci do około 90 minut. Nowe tory umożliwią przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 160 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością do 120 km/h. (...) Modernizacja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków instrumentu „Łącząc Europę. Całkowity koszt projektu to około 1,29 mld zł netto, z czego około 0,99 mld zł netto pochodzi ze środków Unii Europejskiej" - czytamy w komunikacie PKP PLK S.A.