Przypomnijmy. W 2020 roku poznański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy prawie 18-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 36, pomiędzy Miejską Górką, a Kobylinem. Ma przy niej powstać ścieżka pieszo-rowerowa.
Zadanie obejmuje, m.in. wzmocnienie konstrukcji jezdni, wykonanie stosownych poszerzeń drogi oraz wykonanie 16 lewoskrętów, budowę 4 zatok autobusowych, budowę chodników, przebudowę parkingu w Topólce, doświetlenie przejść dla pieszych, a także wykonanie ścieżki pieszo-rowerowej na całej długości drogi.
- Najbardziej cieszy nas właśnie plan budowy przez GDDKiA ścieżki pieszo-rowerowej, o którą zabiegaliśmy - zaznaczał wówczas Piotr Poprawa z Urzędu Miejskiego w Miejskiej Górce.
Czytaj także: Narodowe Czytanie w Miejskiej Górce
Kiedy powstanie ścieżka pieszo-rowerowa Miejska Górka - Kobylin?
Lata mijają, a pierwsza łopata nadal nie została wbita. Niestety, wypadków nie brakuje. Do ostatniej tragedii doszło na tej drodze w marcu. Zginął rowerzysta.Starosta Adam Sperzyński zapytał o inwestycję p.o. dyrektora poznańskiego Oddziału GDDKiA. Odpowiedź jest jasna. Pierwsi rowerzyści nie pojadą nową ścieżką wcześniej niż w 2027 roku.
- W chwili obecnej trwają prace projektowe nad projektami budowlanymi wielu branż, łącznie z potrzebą uzyskania decyzji Pozwolenia wodnoprawnego, co wymaga opracowania stosownego Operatu wodnoprawnego - poinformował Patryk Kosicki, p.o. dyrektora poznańskiego oddziału GDDKiA. - W 2025 roku planowane jest złożenie wniosku i uzyskanie ostatecznej decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej - przyp. red.). Przy zapewnieniu pełnego finansowania na przełomie 2025/26 r. możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane, których realizacja mogłaby trwać w latach 2026-2027 - dodał.
Sarnówka. Czy będzie przebudowa skrzyżowania?
Ważną i oczekiwaną przez ludzi inwestycją jest przebudowa skrzyżowania drogi krajowej 36 i drogi powiatowej, łączącej Sarnowę z Sarnówką. Jak poinformował Patryk Kosciski, to zadanie umieszczone zostało w ramach ogólnopolskiego planu "Program Redukcji Liczby i Skutków Zdarzeń Drogowych", skupiającego zadania, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) na drogach krajowych.Kiedy realizacja? Jak poinformował starosta Adam Sperzyński, powiat rawicki byłby skłonny do wsparcia prac koncepcyjnych, aby przyspieszyło to inwestycję.
- Dopiero na podstawie pozytywnej decyzji Ministra Infrastruktury oraz po przyznaniu środków finansowych na realizację zadania, GDDKiA może przystąpić do rozpoczęcia prac przygotowawczych, w tym zlecenia opracowania dokumentacji projektowej i ewentualnej partycypacji w jej kosztach powiatu - napisał Patryk Kosicki.
Czytaj także: Marginalizowana rola stacji Rawicz?