Modernizacja linii E59 Wrocław - Poznań na odcinku pomiędzy granicą województwa dolnośląskiego a Lesznem, pomimo porzucenia kontraktu przez firmę Astaldi, będzie kontynuowana. Przynajmniej do końca bieżącego roku.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę ze spółką zależną ZRK DOM Poznań Sp. z o.o.
Wartość prac to około 45 mln zł netto. Jak dowiadujemy się z komunikatu biura prasowego wojewody, zakres robót będzie obejmował, m.in. układanie nowych torów, montaż sieci trakcyjnej oraz budowę obiektów inżynieryjnych między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem.
Co z budową tunelu w Rawiczu?
W komunikacie nie ma o nim ani słowa. Tunele zalicza się co prawda do "obiektów inżynieryjnych", lecz jak czytamy, zakończenie robót przez ZRK DOM Poznań Sp. z o.o. ma nastąpić już 31 grudnia bieżącego roku. Jest więc mało prawdopodobne, że w tym czasie znacząco postąpi budowa tunelu.
Kto później będzie prowadził prace? Tego jeszcze nie wiadomo. Jak dowiedzieliśmy się w PKP PLK, prowadzone są czynności nad kolejnymi umowami.
Pierwotnie zakończenie inwestycji miało nastapić w 2020 roku. Wobec wielomiesięcznego opóźnienia po poprzednim wykonawcy, będzie to zadanie niezwykle trudne do zrealizowania.