Zgrzyt pomiędzy spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Gminą Rawicz, o to kto odpowiada za opóźnienia związane z budową wiaduktu kolejowego, w ciągu ulicy Piłsudskiego. Prace na tym obiekcie trwają już ponad 3 lata. Pierwotne plany zakładały, że przejazd będzie gotowy w rok.
Budowę wiaduktu kolejowego relacjonujemy na bieżąco. Informacje na ten temat oraz "kalendarz budowy" znajdziesz w tym artykule: Dziś trzecia rocznica likwidacji przejazdu do Masłowa. Miał być zamknięty tylko na rok
Tunel do Masłowa. PKP: za opóźnienia odpowiedzialna Gmina Rawicz
W lutym bieżącego roku rawiczanin Zbigniew Gajewski wystosował wniosek obywatelski do PKP PLK S.A. z pytaniem o budowę tunelu z Rawicza do Masłowa, a także ronda u zbiegu ulic Piłsudskiego i Podmiejskiej. W odpowiedzi, mieszkaniec otrzymał informację, że obiekt zostanie udostępniony kierowcom w połowie 2021 roku. Przedstawiciel PKP PLK S.A. wskazał także, że powód opóźnień to - jego zdaniem - wydłużenie o 2 miesiące prac realizowanych przez gminę Rawicz.
W ramach przygotowania placu budowy miasto przebudowywało kolidujące z inwestycją instalacje. Opóźnienie tych prac spowodowało brak możliwości zakończenia robót drogowych w poprzednim sezonie budowlanym - czytamy w odpowiedzi nadesłanej przez PKP PLK S.A.
Odpowiedź inwestora tunelu spotkała się z reakcją ze strony burmistrza Rawicza. Grzegorz Kubik zaprzeczył, jakoby to gmina odpowiadała za opóźnienie i wysłał pismo do prezesa PKP PLK S.A. Czytaj więcej: Burmistrz stracił cierpliwość. Nie chce ponosić odpowiedzialności za PKP
Tunel w Rawiczu. Poseł pyta o opóźnienia
Sprawą inwestycji w Rawiczu zainteresował się poseł lewicy Wiesław Szczepański, który wysłał zapytanie do ministra infrastruktury - Andrzeja Adamczyka. Prosi o wskazanie odpowiedzialnego za opóźnienia w budowie obiektu w Rawiczu.
Burmistrz twierdzi, że miasto starało się pomagać w budowie wiaduktu. Z drugiej strony PKP PLK S.A. twierdzi, że to właśnie samorząd odpowiada za opóźnienia, dlatego zdecydowałem się skierować zapytanie do ministra Adamczyka, aby wskazał, kto ma w tej sytuacji rację - mówi Wiesław Szczepański, poseł lewicy.
W rozmowie z nami, polityk stwierdza, że będzie się domagał przeprosin, gdy okaże się, że PKP PLK S.A. niesłusznie oskarżyła miasto o opóźnienia.
Oczywiście, jeśli okaże się, że to spółka ma rację, to wtedy stosowne wydaje się, aby to burmistrz Grzegorz Kubik przeprosił PKP - dodaje parlamentarzysta.
Ponadto, polityk w swojej interpelacji prosi o wskazanie terminu, kiedy tunel zostanie otwarty i udostępniony mieszkańcom.
Teren budowy wiaduktu kolejowego pomiędzy Masłowem a Rawiczem (stan na 25.03.2021) fot: Jakub Sławiński
PKP warunkowały budowę ronda?
W swoim piśmie skierowanym do prezesa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., burmistrz Grzegorz Kubik stwierdził, że przedstawiciele spółki warunkowali budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Podmiejskiej i Piłsudskiego, przejęciem przez Gminę Rawicz utrzymania dróg wewnętrznych należących do PKP. Jak dowiedzieliśmy się w Centrum Informacyjnym Burmistrza, zdaniem włodarza Rawicza - z prawnego punktu widzenia, jest to niemożliwe.O odniesienie się do tej sprawy poprosiliśmy biuro prasowe PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Na razie go nie otrzymaliśmy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.