reklama

Ruszają prace na rynku w Jutrosinie. Znamy plan wykonawcy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum

Ruszają prace na rynku w Jutrosinie. Znamy plan wykonawcy - Zdjęcie główne

foto Archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOd dzisiaj, 13 kwietnia 2023r., do pracy przystępują wykonawcy rewitalizacji rynku w Jutrosinie. Wczoraj spotkali się z mieszkańcami i przedstawili plan swoich działań oraz określili przybliżony czas, na jaki zamkną poszczególne części rynku.
reklama

W środę, 12 kwietnia, w Jutrosinie odbyło się zebranie z mieszkańcami, na które przybyli przedstawiciele firm wykonujących modernizację jutrosińskiego rynku - Krzysztof Rogala oraz Łukasz Banaszkiewicz. 

Zebranie z mieszkańcami w Jutrosinie - dopisała frekwencja

Omówienie spraw związanych z pracami remontowymi na rynku zdecydowanie wzbudziło zainteresowanie mieszkańców oraz przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje biznesy na jutrosińskim rynku, bo przybyło kilkadziesiąt osób. Przedstawiciele wykonawców opowiedzieli, w jakich etapach planują przeprowadzić prace, a następnie odpowiadali na pytania ze strony mieszkańców. 

Podzielą na 3 części

Łukasz Banaszkiewicz podkreślił, że jako wykonawcy będą robić wszytko co w ich mocy, żeby skończyć inwestycję wcześniej niż przewiduje to termin, czyli do końca listopada. Następnie przeszedł do omawiania poszczególnych etapów.

reklama

Pierwszy etap rozpoczął się w czwartek, 13 kwietnia, ale jak zapewniali wykonawcy, aż do 10 maja nie będą przeszkadzać mieszkańcom Jutrosina, ponieważ będą wymieniać dach na budynku nr 2 ratusza. 

Jak zapowiadają, po święcie majowym zamknięty zostanie przód rynku (nr 1 na zdjęciu poniżej). Ta część będzie zamknięta przez cały okres budowy, ponieważ będą tam m.in. składowane materiały budowlane i sprzęt.

W tym samym czasie, czyli na początku maja, na 2-3 tygodnie wykonawcy planują zamknąć część rynku po lewej stronie ratusza (nr 2 na zdjęciu poniżej).

- Po trzech tygodniach, czyli na początku czerwca ten parking udostępnimy wam z powrotem i w tym czasie zamknięty zostanie tył rynku oraz jego prawa strona (nr 3 na zdjęciu poniżej - przyp. red.). Tu niestety prace potrwają aż 2-3 miesiące - tłumaczył Łukasz Banaszkiewicz.

reklama

Dodał, że po zakończeniu prac na prawej stronie rynku, ta część zostanie oddana do użytkowania, aby wykonawcy przenieśli się z powrotem na lewą część.

- Na tę chwilę tyle mogę powiedzieć. Jak wiadomo, są to prace związane z wykopami, nie wiadomo co nas czeka pod ziemią. Może się to delikatnie zmieniać, ale mamy taki plan i będziemy starali się tego trzymać - podsumował. 

Obawy przedsiębiorców

Nie da sie ukryć, że najwięcej obaw związanych z inwestycją mają przedsiębiorcy działający wokół rynku i to oni zadawali najwięcej pytań. Dopytywali o szczegóły prac, które bezpośrednio wpłyną na ich interesy, chociażby poprzez problemy z dostawami towarów. Krzysztof Rogala wyjaśnił, że postarają się zorganizować prace tak, żeby jak najmniej utrudnić im prowadzenie biznesów.

reklama

- Możemy zrobić tak, że najpierw zrobimy drogę, potem chodniki i zrobimy tymczasowe dojścia do sklepów - podsumował porozumienie z przedsiębiorcami.

Wykonawcy podkreślali wielokrotnie, że chcą przeprowadzić prace w taki sposób, aby zawsze część rynku była użytkowana, ale nie da sie uniknąć czasowych zamknięć drogi, ponieważ wymieniana będzie kanalizacja. Zasugerowali również, aby od 1 czerwca przestawić kiosk poza teren prac oznaczony nr 3 na zdjęciu. 

Mieszkańcy pytali

Ze strony mieszkańców padło pytanie czy w ramach zadania będzie robiony chodnik na rynku wzdłuż ul. Wrocławskiej, ale jak przekazali wykonawcy - nie, ponieważ jest to pas drogi powiatowej. Kolejne pytanie padło o przejazdy przez rynek. Tu padła prosta odpowiedź - dopóki na drogi nie wejdą pracownicy to będzie można z nich korzystać. Jeden z mieszkańców, jak przyznał - z sentymentu - zapytał czy zostaje pompa i ku jego zadowoleniu padła odpowiedź twierdząca - tak zastaje. Burmistrz potwierdził również, że zostają lipy koło urzędu, a zniszczone drzewa mają być zamienione na nowe w stosunku 1:1. Padło również pytanie o światłowód. Łukasz Banaszkiewicz przyznał, że nie ma tego w zadaniu, ale można zapytać operatora o kwestie z tym związane.

reklama

- Gdzie będzie można parkować na czas remontu? - zapytała jedna z mieszkanek.

Burmistrz wskazał, że jest np. parking nad zalewem czy na ul. Polnej, czyli wszędzie tam, gdzie są ogólnodostępne parkingi.

Przypomnijmy, rewitalizacja rynku ma zacząć się w tym tygodniu i powinna potrwać do końca listopada 2023 roku. Nakłady na inwestycję mają zamknąć się w kwocie 6 mln 225 tys. zł, z czego prawie 5,5 mln zł to dotacja z Polskiego Ładu. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama