Reklama

Reklama

Sukces rawickiej "Jedynki"

Opublikowano: ndz, 7 lis 2021 15:00
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości Pierwsze miejsce w projekcie „Cyfrowa Szkoła [email protected] 2020” zajął Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Rawiczu. Doceniono projekt placówki - Uczniowskie Laboratoria Informatyczne.

Reklama

Około 600 szkół przystąpiło do programu „Cyfrowa Szkoła Wielkopolska”, który ma na celu podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli, a realizowany jest w formie zajęć pozalekcyjnych.

My zgłosiliśmy projekt Uczniowskie Laboratoria Informatyczne, obejmujący klasy 1-3 - informuje Jagna Dybczyńska - Grześkowiak, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 w Rawiczu.

W projekcie wzięło udział 14 uczniów ówczesnej klasy 3a, a zajęcia poprowadziła z Estera Giera. Tematem przewodnim byli „Rawiccy Bajkopisarze”

Zajęcia miały na celu naukę programowania poprzez zabawę - tłumaczy Estera Giera.

Wspomina również, że w czasie pracy nad projektem dzieci rozwijały swoje umiejętności pracy w grupie i kreatywność. Na początku skupili się na tworzeniu bajki, następnie projekt ewoluował i został powiększony o zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego korzystania z sieci internetowej oraz zachęcenie dzieci do czytania książek. Trzecioklasiści tworzyli w programach graficznych plakaty i zakładki do książek.

Myślę, że fajne było połączenie wykorzystania wielu umiejętności - podsumowuje nauczycielka.

Szkoła bardzo zyskała na udziale w tym programie - cieszy się dyrektor placówki.

Z racji samego udziału w programie, szkoła uzyskała dostęp do internetu światłowodowego, zostały założone rutery, które umożliwiają korzystanie z wifi.

Poza tym dostaliśmy laptopa, tablety dla dzieci, aby mogły być prowadzone zajęcia. Oprócz tego, jeszcze tablety graficzne, dwa duże pudła klocków lego, które są dostosowane do tych zajęć - wylicza Jagna Dybczyńska - Grześkowiak.

Ponadto szkoła dostała jeszcze Fotona i Ozoboty. Foton to robot służący do nauki programowania w formie zabawy. Natomiast Ozoboty to malutkie roboty, które są programowane za pomocą rysunków - bez wykorzystania tabletów. Dodatkowo, za zajęcie pierwszego miejsca, każdy z uczniów biorących udział w projekcie otrzymał tablet. Poza korzyściami materialnymi, podkreśla te dydaktyczne - dzieci wiele się dowiedziały, a nauczyciel został przeszkolony. W związku z tym, szkoła planuje uruchomić zajęcia programowania dla nowej grupy uczniów - po 1 godzinie w tygodniu.  

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (1)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 2 miesiące temu | ocena +2 / -1

    kom.

    Jestem przeciw cyfryzacji, bo ludzie, a zwłaszcza dzieci mają nadmiar cyfryzacji, elektroniki itp.