Przedsięwzięcie organizuje Giełda Papierów Wartościowych, Fundacja GPW oraz partner strategiczny - Fundacja im. Lesława A. Pagi. Patronat honorowy nad SIGG objęły Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Ministerstwo Finansów oraz Minister Edukacji i Nauki.
Zadaniem każdego z zespołów było inwestowanie, w okresie od 14 listopada do 15 stycznia, w akcje oraz ETF-y wirtualnych 20.000 złotych. Jak zauważa Dariusz Flasza, opiekun rawickich drużyn, pierwszy etap gry wszystkie nasze zespoły zakończyły na plusie. Razem wypracowały kwotę 9826,13 wirtualnych złotych.
- Jesteśmy szczęśliwi i dumni, że zespół I Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława Dąbrowskiego w Rawiczu - „GLS” w składzie Tomasz Gąsior, Michał Musielak, Stanisław Marciniak oraz Mateusz Broczkowski (klasa 4AP), zajął 20. miejsce w rankingu ogólnopolskim i zarazem 3. miejsce w rankingu zespołów z Wielkopolski. Chłopcy uzyskali wysoką stopę zwrotu (+28,89%) z inwestycji uzyskując kwotę 5778,98 wirtualnych złotych - informuje Dariusz Flasza, opiekun ekip z rawickiego LO.
Członkowie zespołu o nazwie „kwiatki” z klasy 3CP (Marcelina Maciejak, Julia Balcer oraz Kacper Szymkowiak) zajęli 1.019 miejsce w rankingu ogólnopolskim i równocześnie 58. miejsce wśród drużyn z Wielkopolski. Ich zysk wyniósł 1573,21. Kolejna drużyna, „FCMinerały” (klasa 3EP) w składzie: Mikołaj Grobelny, Norbert Kowalski, Bartosz Węcłaś oraz Dawid Durczewski uzyskała niewiele mniejszą kwotę - 1397,56 zł, zajmując odpowiednio 1.193 (ranking ogólnopolski) i 77. (w Wielkopolsce) miejsce.
Uczennice z klasy 3EP stworzyły zespół o nazwie „mycztery”. Maja Mazur, Marta Akaczonek, Natalia Domagała oraz Julia Sobkowiak zakończyły pierwszy etap na plusie, uzyskując kwotę 672,16 wirtualnych złotych. Chłopacy z klasy 3AP, Adam Skórzewski oraz Mikołaj Rosolski, również mogą pochwalić się 1 etapem gry zakończonym finansowym sukcesem. Ich wypracowany wynik wyniósł 404,22 wirtualnych złotych. Stworzyli zespół „Yalla Investments”
- Doświadczenia zdobyte podczas uczestnictwa w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej z pewnością będą procentowały i zaszczepią wśród młodych adeptów trudnej sztuki inwestowania chęć pogłębiania wiedzy o rynku kapitałowym, a sukcesy naszych uczniów pokazują, że w każdym z nas być może drzemie „rekin giełdowy” 27 lutego rozpoczyna się II etap gry. Każdy z zespołów będzie miał okazję na polepszenie swojego wyniku - podsumowuje Dariusz Flasza.