Reklama

Wielkopolscy strażacy będą gasić pożary w Grecji [ZDJĘCIA, FILM]

Opublikowano: sob, 7 sie 2021 11:21
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W Grecji szaleją ogromne pożary. W walkę z żywiołem będą zaangażowani także strażacy z Polski.

Reklama

Jak poinformowała Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, w związku z pożarami lasów w Grecji, poprzez ERCC (Emergency Response Coordination Centre) otrzymano zapotrzebowanie na pomoc ratowniczą w postaci modułów GFFFV. GFFFV to angielski skrót: Ground Forest Fire Fighting using Vehicles - moduł do gaszenia pożarów lasów z ziemi z użyciem pojazdów.

W odpowiedzi na prośbę Grecji, nasz kraj skieruje do walki z pożarami siły i środki Państwowej Straży Pożarnej. Będą to dwa moduły GFFFV z Wrocławia i Poznania - 143 ratowników, 46 pojazdów (samochody gaśnicze, specjalne, dowodzenia i łączności, kontenery, quady, busy, autobusy i przyczepy).

Wielkopolscy strażacy mieli dziś rano odprawę w Lesznie. Jak się dowiedzieliśmy, udali się tam również strażacy z rawickiej komendy. Ostatecznie zapadła decyzja, że nie pojadą jednak do Grecji. 

Z komendy w Lesznie strażacy udali się do Wrocławia. Jechali drogą ekspresową S5. W stolicy Dolnego Śląska, ok. godz. 14.00, nastąpi koncentracja sił i środków. Odprawę przeprowadzi zastępca Komendanta Głównego PSP nadbryg. Adam Konieczny. Następnie zaplanowano wyjazd na południe Europy. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (5)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • miesiąc temu | ocena +0 / -1

    Bezprawie i niesprawiedliwość

    Polski ład szykuje podatkową rewolucję. A ta uderzy nie tylko w najlepiej zarabiających, ale też... leasing samochodów. Propozycja zmian dotyczących wykupu pojazdu sprawia, że ta forma finansowania zakupu stanie się o wiele mniej korzystna. Jak firmy kupują samochody? Przede wszystkim w leasingu. I mowa w tym przypadku nie tylko o dużych organizacjach, ale też działalnościach jednoosobowych. Czy skala tego zjawiska jest duża? Nie duża, a... potężna. Jasno wynika to ze statystyk - firmy kupują w Polsce aż 75 proc. wszystkich nowych pojazdów. Popularność finansowania zakupu samochodów na działalność jest dość prosta do rozgryzienia. Przedsiębiorca wrzuca sobie bowiem w koszty miesięczną ratę leasingu - przez to otrzymuje odliczenie VAT oraz od podatku dochodowego. Leasing: wykup za grosze i możliwość sprzedaży? Jeszcze tak Na tym jednak zalety leasingu operacyjnego nie kończą się. Bo jest on też skonstruowany w taki sposób, że w czasie okresu finansowania kupujący spłaca nawet 99 proc. wartości pojazdu. To oznacza, że rata finalna - tzw. rata wykupu - to często tylko 1 proc. wartości auta. Co więcej, po jej wpłaceniu przedsiębiorca może przenieść samochód do majątku prywatnego (po opłaceniu VAT-u od kwoty wykupu), a później po upływie 6 miesięcy sprzedać go bez płacenia podatku. Spora lista udogodnień dla przedsiębiorców niestety nie podoba się rządzącym. Skutek? Sytuację dość drastycznie może zmienić Polski Ład i widać to wyraźnie po projekcie ustawy z dnia 26 lipca 2021 r. dotyczącym zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych, podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Jakie nowości mogą się pojawić na rynku leasingu już od 1 stycznia 2022 roku? Przedsiębiorcy nie będą zadowoleni. Po wykupie zapłacisz VAT i dochodowy od wartości... rynkowej auta! Pierwsza zmiana dotyczy wykupu samochodu. W tym momencie nadal będzie można przenieść go do majątku prywatnego, z tą jednak różnicą, że przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapłacenia od tej transakcji zarówno podatku dochodowego, jak i VAT-u. Dodatkowo podstawą do wyliczenia obydwu danin nie stanie się wysokość raty wykupu (często kilkaset złotych), a... wartość rynkowa (czyli często kilkadziesiąt tysięcy złotych). Zakładając, że przedsiębiorca wykupuje 3-letniego Golfa z ratą wykupu wynoszącą 800 zł, ale o wartości rynkowej na poziomie 55 000 zł, zapłaci samego VAT-u nie 150, a prawie 10 300 zł. Wykupiłeś auto z leasingu i chcesz je sprzedać? Poczekaj 5 lat Kolejna, zasadnicza zmiana dotyczy terminu sprzedaży pojazdu po przeniesieniu go do majątku prywatnego. Dziś okres ten wynosi 6 miesięcy. Po pół roku transakcja sprzedaży samochodu nie będzie opodatkowana. Po obecnie proponowanych zmianach okres ten wydłuży się do 5 lat. W praktyce oznacza to mniej więcej tyle, że przenoszenie pojazdu do majątku prywatnego stanie się nieopłacalne. W końcu przedsiębiorca i tak sprzeda auto wcześniej, a więc i tak zapłaci podatek - jednak już bez VAT-u doliczanego za przeniesienie do majątku prywatnego. Zobacz wideo Jechał 154 km/h w obszarze zabudowanym. Zatrzymała go policja Zmiany w leasingu a rynek motoryzacyjny Co tak naprawdę zmiany w obecnym kształcie będą oznaczać dla rynku leasingu? W dużej mierze to, że ta forma finansowania zakupu pojazdów stanie się zdecydowanie mniej opłacalna. Skutek? Przedsiębiorcy nadal będą leasingować samochody - to pewne. Rzadziej jednak zdecydują się na ich sprzedaż i wymianę na nowe. A wydłużenie czasu eksploatacji pojazdu w firmie będzie musiało mieć wpływ na zmniejszenie rynku motoryzacyjnego w Polsce - w końcu w trzech czwartych tworzą go przedsiębiorcy. Czy tego właśnie chcemy?

  • miesiąc temu | ocena +0 / -1

    Bezprawie i niesprawiedliwość

    Polski ład szykuje podatkową rewolucję. A ta uderzy nie tylko w najlepiej zarabiających, ale też... leasing samochodów. Propozycja zmian dotyczących wykupu pojazdu sprawia, że ta forma finansowania zakupu stanie się o wiele mniej korzystna. Jak firmy kupują samochody? Przede wszystkim w leasingu. I mowa w tym przypadku nie tylko o dużych organizacjach, ale też działalnościach jednoosobowych. Czy skala tego zjawiska jest duża? Nie duża, a... potężna. Jasno wynika to ze statystyk - firmy kupują w Polsce aż 75 proc. wszystkich nowych pojazdów. Popularność finansowania zakupu samochodów na działalność jest dość prosta do rozgryzienia. Przedsiębiorca wrzuca sobie bowiem w koszty miesięczną ratę leasingu - przez to otrzymuje odliczenie VAT oraz od podatku dochodowego. Leasing: wykup za grosze i możliwość sprzedaży? Jeszcze tak Na tym jednak zalety leasingu operacyjnego nie kończą się. Bo jest on też skonstruowany w taki sposób, że w czasie okresu finansowania kupujący spłaca nawet 99 proc. wartości pojazdu. To oznacza, że rata finalna - tzw. rata wykupu - to często tylko 1 proc. wartości auta. Co więcej, po jej wpłaceniu przedsiębiorca może przenieść samochód do majątku prywatnego (po opłaceniu VAT-u od kwoty wykupu), a później po upływie 6 miesięcy sprzedać go bez płacenia podatku. Spora lista udogodnień dla przedsiębiorców niestety nie podoba się rządzącym. Skutek? Sytuację dość drastycznie może zmienić Polski Ład i widać to wyraźnie po projekcie ustawy z dnia 26 lipca 2021 r. dotyczącym zmian w podatku dochodowym od osób fizycznych, podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Jakie nowości mogą się pojawić na rynku leasingu już od 1 stycznia 2022 roku? Przedsiębiorcy nie będą zadowoleni. Po wykupie zapłacisz VAT i dochodowy od wartości... rynkowej auta! Pierwsza zmiana dotyczy wykupu samochodu. W tym momencie nadal będzie można przenieść go do majątku prywatnego, z tą jednak różnicą, że przedsiębiorca będzie zobowiązany do zapłacenia od tej transakcji zarówno podatku dochodowego, jak i VAT-u. Dodatkowo podstawą do wyliczenia obydwu danin nie stanie się wysokość raty wykupu (często kilkaset złotych), a... wartość rynkowa (czyli często kilkadziesiąt tysięcy złotych). Zakładając, że przedsiębiorca wykupuje 3-letniego Golfa z ratą wykupu wynoszącą 800 zł, ale o wartości rynkowej na poziomie 55 000 zł, zapłaci samego VAT-u nie 150, a prawie 10 300 zł. Wykupiłeś auto z leasingu i chcesz je sprzedać? Poczekaj 5 lat Kolejna, zasadnicza zmiana dotyczy terminu sprzedaży pojazdu po przeniesieniu go do majątku prywatnego. Dziś okres ten wynosi 6 miesięcy. Po pół roku transakcja sprzedaży samochodu nie będzie opodatkowana. Po obecnie proponowanych zmianach okres ten wydłuży się do 5 lat. W praktyce oznacza to mniej więcej tyle, że przenoszenie pojazdu do majątku prywatnego stanie się nieopłacalne. W końcu przedsiębiorca i tak sprzeda auto wcześniej, a więc i tak zapłaci podatek - jednak już bez VAT-u doliczanego za przeniesienie do majątku prywatnego. Zobacz wideo Jechał 154 km/h w obszarze zabudowanym. Zatrzymała go policja Zmiany w leasingu a rynek motoryzacyjny Co tak naprawdę zmiany w obecnym kształcie będą oznaczać dla rynku leasingu? W dużej mierze to, że ta forma finansowania zakupu pojazdów stanie się zdecydowanie mniej opłacalna. Skutek? Przedsiębiorcy nadal będą leasingować samochody - to pewne. Rzadziej jednak zdecydują się na ich sprzedaż i wymianę na nowe. A wydłużenie czasu eksploatacji pojazdu w firmie będzie musiało mieć wpływ na zmniejszenie rynku motoryzacyjnego w Polsce - w końcu w trzech czwartych tworzą go przedsiębiorcy. Czy tego właśnie chcemy?

  • miesiąc temu | ocena +0 / -0

    Cyrk

    Izbice nie pojechoły? Maksakra jakaś. Co oni teraz poczną

  • miesiąc temu | ocena +2 / -0

    Abcd

    I osp iźbice nie pojechały😄😄😄😄

  • miesiąc temu | ocena +1 / -0

    Xyz

    Psia krew i zięć Sołtysa nie pojechał.a już liczył euro🤪🤪🤪🤪