reklama

Akademia Neuroflow otwarta w Szkaradowie. Innowacyjne wsparcie dla uczniów już dostępne

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Akademia Neuroflow otwarta w Szkaradowie. Innowacyjne wsparcie dla uczniów już dostępne - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
7
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
EdukacjaW Szkole Podstawowej im. Stanisława Ratajczaka w Szkaradowie, w czwartek, 5 czerwca 2025 roku, odbyło się uroczyste otwarcie Akademii Neuroflow - innowacyjnego programu mającego na celu wspieranie rozwoju funkcji poznawczych i emocjonalnych uczniów.
reklama

Jak opowiada dyrektor szkaradowskiej szkoły, Elżbieta Jagodzińska, przedsięwzięcie będące ważnym krokiem ku nowoczesnej edukacji i trosce o dobrostan uczniów, zrealizowano dzięki grantowi Fundacji Gobarto, a także zaangażowaniu, wsparciu i współpracy gminy Jutrosin oraz rady rodziców działającej w szkole. 

Akademia Neuroflow - uroczyste otwarcie

W oficjalnym otwarciu akademii wzięli udział przedstawiciele firmy Gobarto, gminy Jutrosin, rady rodziców, a także dyrektorzy szkół i przedszkoli z gminy Jutrosin i nauczycielki prowadzące zajęcia z wykorzystaniem biofeedbacku.

Elżbieta Jagodzińska relacjonuje, że podczas uroczystości zaprezentowano założenia Akademii Neuroflow, której celem jest wspieranie dzieci w efektywnym uczeniu się, wzmacnianiu koncentracji, pamięci oraz zdolności radzenia sobie ze stresem. Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w specjalistycznych treningach neuropsychologicznych, realizowanych w nowoczesny i przystępny sposób.

reklama

- Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tego projektu i wzięli udział w uroczystości. Wierzymy, że Akademia Neuroflow stanie się inspiracją i realnym wsparciem dla  uczniów w codziennej nauce i rozwoju - podkreśla dyrektor szkoły w Szkaradowie. 

 

 

Akademia Neuroflow - dla kogo?

Na stronie programu dowiadujemy się, że rodzice i nauczyciele obserwują dzieci, które w ich ocenie zachowują się tak, jakby miały problemy ze słyszeniem.

- Podstawowe badania często nie wykrywają żadnych zaburzeń, a mimo to dzieci mają trudności z koncentracją uwagi słuchowej i rozumieniem tego co się do nich mówi, szczególnie w hałasie. Czy dzieci te nie uważają na lekcjach, nie chcą słuchać i rozumieć tego, co przekazują im nauczyciele? Czy też u części z nich występują rzeczywiste trudności ze słyszeniem i komunikowaniem się - prezentują specjaliści. 

reklama

Podkreślają, że jeżeli dziecko ma trudności:

  • w skupieniu uwagi
  • w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
  • z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
  • z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
  • prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
  • często sprawia wrażenie nieobecnego
  • chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
Wówczas należy sprawdzić, czy przyczyną trudności dziecka nie są zaburzenia przetwarzania słuchowego APD.

- U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej - podsumowują.

reklama

 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo