Jak opowiada dyrektor szkaradowskiej szkoły, Elżbieta Jagodzińska, przedsięwzięcie będące ważnym krokiem ku nowoczesnej edukacji i trosce o dobrostan uczniów, zrealizowano dzięki grantowi Fundacji Gobarto, a także zaangażowaniu, wsparciu i współpracy gminy Jutrosin oraz rady rodziców działającej w szkole.
Akademia Neuroflow - uroczyste otwarcie
W oficjalnym otwarciu akademii wzięli udział przedstawiciele firmy Gobarto, gminy Jutrosin, rady rodziców, a także dyrektorzy szkół i przedszkoli z gminy Jutrosin i nauczycielki prowadzące zajęcia z wykorzystaniem biofeedbacku.Elżbieta Jagodzińska relacjonuje, że podczas uroczystości zaprezentowano założenia Akademii Neuroflow, której celem jest wspieranie dzieci w efektywnym uczeniu się, wzmacnianiu koncentracji, pamięci oraz zdolności radzenia sobie ze stresem. Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w specjalistycznych treningach neuropsychologicznych, realizowanych w nowoczesny i przystępny sposób.
- Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tego projektu i wzięli udział w uroczystości. Wierzymy, że Akademia Neuroflow stanie się inspiracją i realnym wsparciem dla uczniów w codziennej nauce i rozwoju - podkreśla dyrektor szkoły w Szkaradowie.
Akademia Neuroflow - dla kogo?
Na stronie programu dowiadujemy się, że rodzice i nauczyciele obserwują dzieci, które w ich ocenie zachowują się tak, jakby miały problemy ze słyszeniem.
- Podstawowe badania często nie wykrywają żadnych zaburzeń, a mimo to dzieci mają trudności z koncentracją uwagi słuchowej i rozumieniem tego co się do nich mówi, szczególnie w hałasie. Czy dzieci te nie uważają na lekcjach, nie chcą słuchać i rozumieć tego, co przekazują im nauczyciele? Czy też u części z nich występują rzeczywiste trudności ze słyszeniem i komunikowaniem się - prezentują specjaliści.
Podkreślają, że jeżeli dziecko ma trudności:
- w skupieniu uwagi
- w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
- z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
- z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
- prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
- często sprawia wrażenie nieobecnego
- chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
- U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej - podsumowują.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.