Sierakowskie gimnazjum gościło uczniów i nauczycieli z dziewięciu państw europejskich: Czech, Grecji, Holandii, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Słowacji oraz Turcji. Spotkanie obejmowało wszystkie szkoły biorące udział w trzyletnim międzynarodowym projekcie ERASMUS+ „Power to the Pupils”, w którym sierakowska placówka jest jedynym polskim przedstawicielem.
W pierwszym dniu wizyty uczestnicy spotkali z dyrektorem szkoły Piotrem Mośkiem, który przedstawił multimedialną prezentację poświęconą gimnazjum. Zwiedzili całą placówkę oraz wzięli udział w uczniowskich prezentacjach w kinie, poświęconych tradycjom muzycznym krajów europejskich. Zakończeniem dnia było spotkanie w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz wszystkich uczestników wymiany z zastępcą burmistrza Pawłem Szybajem oraz przewodniczącym Rady Miejskiej Gminy Rawicz Markiem Przybylskim. Przedstawiciele lokalnych władz przedstawili gościom miasto wraz z jego najciekawszymi zabytkami oraz omówili charakter prac Rady Miejskiej. Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymali pamiątkowe upominki.
W kolejnych dwóch dniach pobytu nauczyciele i uczniowie z wszystkich krajów, wzięli udział w wycieczce do Krakowa i Wieliczki. Zwiedzili także obóz koncentracyjny w Auschwitz - Birkenau. W czwartek uczniowie uczestniczyli w szkole w profesjonalnych warsztatach poświęconych naukom przyrodniczym, warsztatach muzycznych oraz zajęciach sportowych. Nauczyciele wzięli udział w warsztatach „New Technologies in Teaching”, które prowadziła Pani Dorota Giżyńska z PWSZ w Lesznie (z tą uczelnią od dwóch lat współpracuje sierakowskie gimnazjum). Na zakończenie dnia organizatorzy przygotowali dla wszystkich uczestników spotkania wspólną kolację z nauczycielami, rodzicami oraz uczniami zaangażowanymi w projekt Erasmus+, która miała miejsce w holu szkolnym. Kolację poprzedził krótki występ muzyczny przygotowany przez pracowników gimnazjum.
Międzynarodowe warsztaty finansowane przez Agencje Narodowe poszczególnych krajów Unii Europejskiej, były okazją do poznawania historii i kultur partnerskich państw, doskonalenia znajomości języka angielskiego, jak również budowania tolerancji i porozumienia pomiędzy uczestnikami. Przez tydzień życie szkoły przepełnione było wydarzeniami o międzynarodowym charakterze, dając swoim uczniom możliwość uczestnictwa w przedsięwzięciach rozwijających ich kompetencje językowe, a przede wszystkim wzmacniających tożsamość Polaka oraz Europejczyka. (WJ)