Nowe stanowisko w urzędzie miejskim
Stanowisku do spraw ochrony ludności i obrony cywilnej w urzędach jest elementem nowej, kompleksowej regulacji prawnej wprowadzonej przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia 2025 roku, a jej pełne wdrożenie następuje poprzez Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej przyjęty w maju 2025 roku.Osoba pełniąca tę funkcję będzie odpowiedzialna za koordynację zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej na terenie gminy. Do jej zadań należeć będzie także organizowanie współpracy między odpowiednimi podmiotami, przygotowywanie ocen i projektów porozumień, a także udzielanie pomocy w przygotowaniu podmiotów do realizacji zadań. Inne obowiązki to ewidencjonowanie podmiotów i zasobów, koordynowanie szkoleń oraz współpraca z policją w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Rekrutacja zakończona. Pracownik wybrany
W wyniku zakończenia przez bojanowskie władze procedury naboru, na to stanowisko został wybrany Paweł Joncel, mieszkaniec Zaborowic.
- Pan Paweł Joncel spełnia wszystkie wymagania stawiane w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej kandydat wykazał się wiedzą z zakresu zadań realizowanych na stanowisku do spraw ochrony ludności i obrony cywilnej. Posiadane wykształcenie, umiejętności i doświadczenie zawodowe oraz predyspozycje kandydata gwarantują sprawne wykonywanie powierzonych obowiązków - napisano w informacji o wynikach naboru.
Wcześniej Paweł Joncel pracował jako podinspektor ds. zarządzania kryzysowego w Urzędzie Miasta i Gminy w Górze, w sąsiednim województwie dolnośląskim.
Nie zakończyła się jeszcze procedura dotycząca zatrudnienia specjalisty ds. informatyki. Zainteresowani mogli składać wymagane dokumenty do 26 września.