Pozycjonowanie stron - co to jest?
Pozycjonowanie to proces szczególnie ważny dla firm, które chcą działać na szeroką skalę w internecie. Bez niego raczej ciężko zdobyć popularność. Pozycjonowanie stron polega bowiem na osiąganiu wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Są one widoczne w wyszukiwarce po wpisaniu określonej frazy kluczowej. Wyniki wyszukiwania składają się z pozycji płatnych oraz bezpłatnych. Te pierwsze są efektem reklam w ramach platformy Google Ads. Z kolei te drugie są do osiągnięcia właśnie dzięki pozycjonowaniu.
Na czym polega pozycjonowanie strony?
W ramach pozycjonowania wykonuje się kilka bardzo ważnych działań. Wszystkie mają na celu sprawienie, że witryna będzie atrakcyjna pod każdym względem dla odbiorców oraz robotów wyszukiwarki.
Audyt
Każda strona internetowa, która ma być poddana pozycjonowaniu, powinna być najpierw skontrolowana. Dzięki audytowi wiadomo, jaki jest jej aktualny stan techniczny. Ponadto możliwe jest wskazanie, na jakie słowa kluczowe dotychczas witryna była pozycjonowana.
Stworzenie strategii
Kolejnym etapem w procesie pozycjonowania jest stworzenie strategii. Każda witryna jest inna i znajduje się na różnych miejscach w wynikach wyszukiwania. Dobrze przygotowana strategia pozycjonowania porządkuje cały proces i dzieli go na poszczególne etapy. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie zamierzonego celu.
Optymalizacja kodu i czasu ładowania witryny
Agencja SEO, taka jak Manley, w ramach pozycjonowania zajmie się optymalizacją kodu witryny. Zostaną usunięte z niego wszystkie zbędne elementy. Stworzona będzie przejrzysta struktura całego kodu. Ponadto agencja zadba o skrócenie czasu ładowania witryny.
Optymalizacja układu oraz stworzenie responsywności
Strona internetowa powinna być łatwa w nawigowaniu. Dlatego podczas pozycjonowania optymalizuje się jej układ. Wszystko po to, aby użytkownicy w trakcie jej przeglądania nie mieli problemów ze znalezieniem interesujących ich informacji.Bardzo ważne jest również zadbanie o responsywność strony. Oznacza to dostosowanie wyglądu do różnych rozdzielczości urządzeń (komputerów, tabletów, smartfonów). Dzięki temu witryna na każdym z tych sprzętów prezentuje się właściwie i jest w pełni funkcjonalna.
Modyfikacja tytułów, opisów oraz treści
Tytuły i opisy podstron wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Dlatego podczas pozycjonowania zmienia się ich zawartość. Modyfikacje mają na celu zwiększenie atrakcyjności tytułów i opisów, a co za tym idzie, spowodowanie, że odbiorcy chętniej w nie klikają.Istotne jest również stworzenie odpowiedni treści, jakie będą umieszczone na stronie internetowej. Powinny być one unikalne i wartościowe dla odbiorców. Zwrócą na to uwagę nie tylko użytkownicy internetu, ale również roboty wyszukiwarki.
Stworzenie linkowania wewnętrznego
Linkowanie wewnętrzne to odsyłacze, które kierują do kolejnych podstron witryny. Dzięki niemu użytkownicy strony mogą odnajdywać kolejne atrakcyjne treści, produkty oraz usługi. Linkowanie wewnętrzne pomaga również w poruszaniu się po witrynie robotom wyszukiwarki.
Link building
W procesie pozycjonowania niezwykle ważny jest link building. Polega on na zdobywaniu linków do strony z cennych zewnętrznych źródeł. Link building realizuje się m.in. za pomocą artykułów sponsorowanych. Dzięki dużej liczbie odsyłaczy zewnętrznych z miejsc o dobrej reputacji strona ma szansę zdobywać wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu: Link building – na czym polega?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.