Reklama

Usługa SEO – z czego się składa i czy możesz pozycjonować stronę samodzielnie?

Opublikowano: wt, 31 sie 2021 08:46
Autor:

Usługa SEO – z czego się składa i czy możesz pozycjonować stronę samodzielnie? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Promowane Rywalizacja pomiędzy poszczególnymi stronami z konkretnej branży o najwyższe pozycje w rankingu wyszukiwania jest bardzo zacięta. Kompleksowa strategia SEO nastawiona na sukces wymaga starannych działań zarówno w zakresie optymalizacji witryny, jak i pozyskiwania wartościowych odnośników czy realizacji działań content marketingu. Chcesz wiedzieć, na jakie zwraca się uwagę podczas pozycjonowania serwisu internetowego? Przeczytaj ten tekst!

Reklama

Składowe pozycjonowania
Pozycjonowanie składa się z wielu etapów, konkretne działania dopasowuje się do danej witryny. W zależności od budżetu klienta; pozycji, jakie zajmuje witryna; poziomu optymalizacji witryny pod SEO; profilu linków; branży; konkurencji i wielu innych. Jednak profesjonalne pozycjonowanie stron zawsze powinno składać się z:
● Audytu SEO
● Analizy konkurencji
● Stworzenia strategii
● Optymalizacji witryny pod SEO
● Znalezienia odpowiednich fraz
● Wdrażania fraz w odpowiednich miejscach strony (nagłówki, alty, meta opisy i inne)
● Dbania o techniczne SEO
● Linkowania
● Innych działań (w zależności od rodzaju witryny, celów, strategii)
 
Optymalizacja serwisu internetowego jest etapem, jaki wprowadza się po audycie, który uwidacznia konieczne poprawki. Optymalizacja to wprowadzenie w jego obszarze takich zmian, które sprawią, że prezentowane treści będą przyjazne dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. Działania te mają przełożyć się na wyższe pozycje Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Samodzielne pozycjonowanie
Pozycjonowanie wymaga wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Samodzielne pozycjonowanie będzie trwało dłużej, należy też brać pod uwagę ewentualne błędy, które będą wpływać na widoczność witryny. Niekiedy naprawa błędów po kilku miesiącach samodzielnego pozycjonowania jest o wiele bardziej kosztowna od profesjonalnego pozycjonowania przez agencję od samego początku. Zanim zaczniesz udoskonalać swój serwis, zapoznaj się z wytycznymi Google dla Webmasterów. Jest to zbiór dobrych praktyk, na które składają się zarówno wskazówki ogólne, jak i wskazówki dotyczące jakości.
 
Wskazówki Google dla Webmasterów
Chcesz, aby roboty Google z łatwością odnajdywały Twój serwis w gąszczu innych stron internetowych? Zależy Ci na tym, aby indeksacja poszczególnych podstron przebiegała bezproblemowo? Zapoznaj się z ogólnymi wskazówkami Google dla Webmasterów. Zastosowanie się do wytycznych sprawi, że:
●            ułatwisz robotom wyszukiwarki odnalezienie Twojej strony internetowej,
●            publikowane treści staną się bardziej zrozumiałe dla robotów wyszukiwarki,
●            stworzysz serwis, który będzie przyjazny dla użytkownika.
 
Wskazówki dotyczące jakości
Pamiętaj, że optymalizację witryny należy przeprowadzać zgodnie z dostępnymi wytycznymi. Próby jakiejkolwiek manipulacji wynikami rankingu i wdrażanie praktyk niedozwolonych może skutkować nałożeniem kary na witrynę. Jeżeli Twoja strona zostanie ukarana filtrem, to jej pozycje na frazy kluczowe w wyszukiwarce znacznie spadną. Najbardziej dotkliwa kara, jaką może nałożyć Google, to całkowite usunięcie domeny z indeksu wyszukiwarki – ban. Kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwarki mają promować przede wszystkim te witryny, które są tworzone z myślą o użytkownikach. UX ma coraz większe znaczenie przy ustalaniu pozycji witryny w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania. Przeprowadzając optymalizację strony internetowej, postaraj się zatem nie tylko dostosować ją do wymagań robotów, lecz zwróć także uwagę na to, aby nie straciła przy tym wartości dla użytkowników.
Samodzielne pozycjonowanie będzie wymagało nie tylko wiedzy dostępnej teraz, ale również ciągłego poszerzania jej o aktualizacje algorytmów. Ponadto same wskazówki Google dla webmasterów nie wystarczą. Znają je wszyscy pozycjonerzy – skuteczne SEO to często wynik wielu testów na różnych witrynach, a także wiedza na temat tego, jak najlepiej pozycjonować różne rodzaje serwisów, co jest priorytetem oraz jak naprawiać błędy optymalizacyjne. Jeśli chcesz pozycjonować samodzielnie, to najpierw poćwicz SEO na testowych witrynach. Dopiero potem zajmij się pozycjonowaniem swojej strony internetowej.

Dlaczego warto przeprowadzić optymalizację strony internetowej?
Nawet największe nakłady na pozyskiwanie nowych linków do pozycjonowanie serwisu mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeżeli zostanie pominięta jego wcześniejsza optymalizacja. Przeprowadzenie szczegółowej analizy oraz wprowadzenie niezbędnych zmian zarówno na samej stronie internetowej, jak i poza nią, to absolutna podstawa, na której można budować szkielet strategii zmierzającej do poprawy widoczności w sieci. Kompleksowa optymalizacja stron internetowych to fundament pod późniejsze działania związane z pozycjonowaniem serwisu. Co ciekawe, jeżeli celujesz w strategię pozycjonowania witryny na frazy typu long-tail, to już samo dostosowanie strony do wymagań Google może przyczynić się do zauważalnego wzrostu pozycji w rankingu wyszukiwarki.
 
Najpierw wykonaj audyt SEO i poznaj słabe punkty swojego serwisu
Audyt SEO pomoże znaleźć odpowiedzi na pytanie o to, które elementy serwisu wymagają interwencji specjalisty w pierwszej kolejności. Właściwa diagnoza błędów uniemożliwiających sprawne prowadzenie pozycjonowania to pierwszy krok do ich eliminacji.
 
Audyt on-site
W tej części audytor sprawdzi poprawność elementów znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Szczegółowej weryfikacji zostaną poddane takie czynniki jak:
●            poprawność kodu,
●            linkowanie wewnętrzne,
●            treści zawarte w ramach serwisu,
●            struktura strony,
●            nasycenie słów kluczowych,
●            błędy występujące w serwisie,
●            prędkość, z jaką wczytuje się strona.
 
Audyt off-site
Druga część audytu to audyt off-site. Ten etap prac obejmuje weryfikację czynników wpływających na widoczność strony w sieci, które znajdują się poza serwisem. Można w tym miejscu wskazać m.in. na:
●            profil backlinków (oceniana jest nie tylko ich ilość, lecz również jakość serwisów, z których pochodzą oraz różnorodność kotwic),
●            ewentualne filtry nałożone przez Google,
●            stopień optymalizacji wizytówki Google.
 
Pozycjonowanie składa się z różnorodnych działań, a skuteczne zwiększanie widoczności serwisu jest uzależnione od doświadczenia i wiedzy. Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycjonować swoją stronę, a jeszcze nie jesteś specjalistą, to wybierz agencję SEO. W tym czasie możesz obserwować wzrosty własnej witryny, uczyć się, ćwiczyć na stronach testowych, a dopiero potem zajmować się pozycjonowaniem samodzielnie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE