Zaintersowani pracą w bojanowskim urzędzie miejskim powinni mieć wykształcenie wyższe, co najmniej 2 letni staż pracy i prawo jazdy kat. B. Muszą także wykazać się znajomością przepisów z zakresu ustaw: prawa budowlanego, prawa zamówień publicznych, prawa energetycznego, prawa o ruchu drogowym, o samorządzie gminnym, o drogach publicznych, o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego.
Ważna jest także umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, rzetelność, dyspozycyjność i samodzielność w podejmowaniu decyzji.
Do zakresu zadań na danym stanowisku należeć będzie:
- 1) prowadzenie ewidencji dróg gminnych, obiektów mostowych i przepustów,
- 2) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
- 3) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów,
- 4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami,
- 5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
- 6) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
- 7) prowadzenie spraw związanych z organizacją ruchu drogowego,
- 8) prowadzenie spraw związanych z projektowaniem przebiegu dróg,
- 9) zarządzanie drogami,
- 10) koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,
- 11) nadzór nad budową, modernizacją i remontem dróg,
- 12) przygotowywanie i prowadzenie spraw związanych z zimowym utrzymaniem dróg,
- 13) określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne, wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa
drogowego, - 14) nadzór nad oświetleniem miejsc publicznych i dróg,
- 15) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem energetycznym gminy.