Burmistrz Miejskiej Górki, Karol Skrzypczak oraz starosta rawicki, Adam Sperzyński chcą razem realizować dużą inwestycję drogową, jaką ma być przebudowa odcinka trasy powiatowej Golina Wielka - Annopol. Zadanie ma objąć ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej, wymianę krawężników, chodników i zjazdów, a także położenie nowej kanalizacji deszczowej. Droga ma zostać poszerzona - tak by zmieściła się przy niej jeszcze ścieżka pieszo-rowerowa. Trzeba będzie także przebudować jeden z mostów na Dąbroczni i wybudować na niej kładkę pieszo-rowerową.
Droga Golina Wielka - Annopol ma stanowić dobry dojazd do planowanej strefy inwestycyjnej
Realizacja tej inwestycji ma nie tylko poprawić bezpieczeństwo i komfort kierujących oraz rowerzystów, ale także zapewnić dostępność do terenu inwestycyjnego, który znajduje się w jej sąsiedztwie. To jest ważny argument, bo o dofinansowanie zadania samorządy starają się właśnie z programu inwestycji strategicznych Polski Ład - w ramach naboru na drogi do stref przemysłowych.Strefa przemysłowa jest przez gminę Miejska Górka planowana na granicy obrębów geodezyjnych Karolinki i Roszkówko.
- Droga umożliwi bezpośredni dojazd do strefy z drogi krajowej 36 oraz drogi wojewódzkiej nr 434. Teren ten jest przeznaczony według studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Miejska Górka pod strefę przemysłową - napisano w uzasadnieniu wniosku.
Jest to obszar o powierzchni około 130 hektarów, z czego około 90 ha stanowią grunty Skarbu Państwa. Na tym terenie - zgodnie z założeniami gminy - można by w przyszłości ulokować i uruchomić produkcję przemysłową. Od węzła drogi ekspresowej S5 jest on odalony o około 5 km.
- Wybudowana droga ułatwi dojazd od tego węzła. Przez teren planowanej strefy przebiega gazociąg, a wkrótce przebiegać będzie także linia wysokiego napięcia. W pobliżu jest już sieć wodociągowa i kanalizacyjna - podkreślają włodarze uzasadniając swoje starania o rządowe wsparcie.
Przypominają, że w pobliżu jest także bocznica kolejowa, a planowana inwestycja byłaby dopełnieniem rozwiązań komunikacyjnych w tym rejonie.
Potrzebne 14 mln zł. Czy uda się zdobyć pieniądze?
Inwestycja miałaby być realizowana w 2024 roku. Jej wartość oszacowano na 14 mln zł, a samorządy starają o się dofinansowanie w wysokości 13 mln 720 tys. zł. Gdyby udało się pozyskać pieniądze, to gmina i powiat musiałby dołożyć 2% wartości zadania, czyli około 280 tys. zł.(fot. Facebook/Adam Sperzyński)