Trwa budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Piłsudskiego. Nie ułożono, m.in. nawierzchni, co można wykonać - zdaniem PKP - tylko w okresie późnowiosennym. Termin oddania tunelu to połowa 2021 roku. Z tym zadaniem skorelowana jest kolejna inwestycja - rondo u zbiegu ul. Piłsudskiego i Podmiejskiej. Jak przekazał Radosław Śledziński, będzie dostępne w tym samym czasie, co pobliski tunel.
Ulica Świętojańska nadal pozostaje drogą „ślepą”. Kierowcy ani piesi nie mogą korzystać z tunelu pod torami. - Niespodziewana konieczność przebudowy biegnących pod ziemią instalacji, które nie były zaznaczone na mapach, znacznie zwiększyła zakres prac przy budowie tunelu na ul. Świętojańskiej w Rawiczu, która obecnie planowana jest do końca kwietnia - twierdzi Radosław Śledziński.
Do Pakówki nadal trzeba jechać objazdem. - Przy nowym wiadukcie drogowym w Bojanowie (Pakówce) powstają obecnie drogi dojazdowe. Postęp prac jest uzależniony od warunków pogodowych. Chcemy, by kierowcy płynnie i bezpiecznie pokonywali tory nowym obiektem w marcu - poinformował rzecznik.
Nie zmieniła się natomiast sytuacja kierujących ciągnikami rolniczymi. W związku z budową tunelu w ciągu ul. Piłsudskiego, mogą oni korzystać z obwodnicy Rawicza pomiędzy rondami: Załęcze a WOŚP.
Czytaj także: Windami na dworcu można przewozić rowery
Ze stacji
W Rawiczu, gdzie perony zostały oddane do użytkowania, podróżni zwracają uwagę na mankamenty. Choć wyświetlacze są zamontowane, nie działają. Nie ma także wiat na peronie pierwszym. - Na stacji Rawicz elektroniczne wyświetlacze, informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów, będą działać pod koniec marca, po uruchomieniu nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Lesznie, z którego m.in. zarządzany będzie system informacji pasażerskiej - zapowiada Śledziński. Informuje, że także w marcu do użytkowania oddane zostaną wiaty dla podróżnych na peronie 1, chroniące przed deszczem. - Obecnie zadaszenie jest przy budynku dworca oraz na peronie nr 2. Podróżni mogą już korzystać z zamontowanych na stacji wind, które zapewniają dogodną komunikację między peronami - dopowiada rzecznik PKP PLK.
Co już wykonano?
Dzięki pracom zrealizowanym już między Czempiniem a Dolnym Śląskiem podróżni zyskali nowe perony w 11 miejscowościach, m.in. w Rawiczu i Bojanowie. Windy i pochylnie zwiększyły dostęp do kolei dla osób mających trudności z poruszaniem się. - Na objętym modernizacją odcinku pociągi jeżdżą dwoma nowymi torami z siecią trakcyjną i nowoczesnym systemem sterowania. Nawet o 20 minut skróciło to czas przejazdu najszybszych pociągów między Poznaniem a Wrocławiem, w porównaniu do ubiegłego rozkładu jazdy. Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń prędkość na trasie wzrośnie do 160 km/h, a pociągi pojadą między stolicami regionów w ok. 1:30 h - o godzinę krócej niż przed rozpoczęciem prac i krócej niż przejazd samochodem - podsumowuje Radosław Śledziński.