reklama

Kąty. Półzapory były opuszczone. W jedną z nich uderzył kierowca auta

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Dawid Bela

Kąty. Półzapory były opuszczone. W jedną z nich uderzył kierowca auta - Zdjęcie główne

Przejazd kolejowy w Kątach | foto Dawid Bela

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościSzczególnej ostrożności na przejeździe kolejowym nie zachował 20-letni mieszkaniec Miejskiej Górki. W Kątach (gm. Rawicz) uderzył w półzaporę.
reklama

Do kolizji doszło na przejeździe kolejowym w Kątach w niedzielę (17.09.2023) przed godz. 9.00. Na miejsce udali się policjanci.

- 20-letni mieszkaniec Miejskiej Górki, kierując pojazdem audi a3, nie zachował należytej ostrożności i wjechał w opuszczone półzapory przejazdu kolejowego, uszkadzając jedną z nich - relacjonuje sierż. sztab. Hubert Woźny z KPP Rawicz. 

Na szczęście, nikomu nic się nie stało. Nie nadjechał także żaden pociąg.

Kierujący autem zatrzymał się kilkaset metrów za przejazdem kolejowym. Został ukarany mandatem w wysokości 2.000 zł. Zatrzymano też dowód rejestracyjny samochodu. 

Jak przypominają policjanci, za wjazd na przejazd kolejowy poprzez ominięcie zapór lub półzapór, wjazd na przejazd jeśli opuszczanie zapór lub półzapór zostało rozpoczęte lub podnoszenie ich nie zostało zakończone oraz wejście lub wjazd na przejazd kolejowy za sygnalizator lub za inne urządzenie nadające sygnały, przy sygnale czerwonym, czerwonym migającym lub dwóch na przemian migających sygnałach czerwonych, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności oraz grzywny w wysokości nie niższej niż 2.000 złotych.

reklama

Przy dojeżdżaniu do przejazdu kolejowego trzeba zachować szczególną ostrożność. Na przejazdach strzeżonych należy zwrócić uwagę na sygnały świetlne oraz zapory. Jeżeli sygnały świetlne są włączone, a zapory się opuszczają, bądź są w trakcie podnoszenia, pod żadnym pozorem nie należy wjeżdżać, ani wchodzić na przejazd kolejowy. Przy niestrzeżonych przejazdach kolejowych należy bezwzględnie zastosować się do znaku "STOP” oraz linii bezwarunkowego zatrzymania. W przypadku braku widoczności spowodowanej opadami atmosferycznymi, mgłą, czy ukształtowaniem terenu, należy otworzyć okno w pojeździe. Nadjeżdżający pociąg słychać, a maszynista przy dojeździe do przejazdu daje sygnał ostrzegawczy.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama