Ministerstwo edukacji proponuje dzieciom i młodzieży spędzenie ferii przed telewizorem lub przed komputerem.
MEN zapewnia, że "propozycje te z powodzeniem zaangażują całe rodziny do wspólnego i niezwykle interesującego spędzania czasu!"
- Chcemy, aby czas odpoczynku był jednak inspirujący i ciekawy, dlatego będziemy zachęcać do skorzystania z ofert, przygotowanych przez naszych partnerów na czas wolny od zajęć lekcyjnych - napisano na stronie ministerstwa.
Partnerami MEN, jak czytamy w artykule, są Telewizja Polska, Polskie Radio i Fundacja LOTTO.
- Rozrywka, ciekawe filmy i seriale, a także wciągające programy sportowe i lifestylowe – to główne propozycje przygotowane przez Telewizję Polską - tak MEN reklamuje ofertę telewizyjną, w ramach której mają być codziennie emitowane 20 minutowe programy edukacyjne.
Resort promuje również stronę internetową FerieBezNudy, którą przygotowała Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej. Według urzędników ministerstwa można tam znaleźć "zbiór ciekawych propozycji działań udostępnionych w interaktywnej formie na specjalnej platformie internetowej"
Również Polskie Radio zmienia swoją ramówkę na czas ferii zimowych. Mają się pojawić specjalne audycje oraz słuchowiska dla dzieci i młodzieży. Będą one emitowane pod szyldem „Zima z Radiem” i „Ferie z Trójką”, a także na antenie Polskiego Radia Dzieciom.