W związku z uzyskaniem dofinansowania od 15 marca 2023 roku rozpocznie się procedura naboru wniosków na sfinansowanie kosztów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu miasta i gminy Rawicz.
- W ramach zadania samorząd pokryje koszty związane z odbiorem, transportem i przekazaniem do unieszkodliwienia azbestu i wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie gminy Rawicz na podstawie umowy zawartej z przedsiębiorcą uprawnionym do odbioru tego typu odpadów - przypomina Centrum Informacyjne Burmistrza.
Na usunięcie azbestu gmina zarezerwowała 142 tys. zł. z czego 100 tys. zł to pieniądze z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Zainteresowane osoby mogą złożyć wniosek do 7 kwietnia w Biurze Obsługi Klienta rawickiego urzędu. Formularze wniosku wraz z załącznikami można pobrać ze strony internetowej urzędu www.rawicz.pl lub w Biurze Obsługi Klienta.
O zakwalifikowaniu wniosku do realizacji zadania decydować będzie kolejność zgłoszeń.W przypadku wyczerpania limitu zadeklarowanej do usunięcia ilości odpadów azbestowych, bądź wykorzystania środków finansowych zaplanowanych na ten cel, wnioski nie będą rozpatrywane.
Szczegółowe informacje można również uzyskać pod nr telefonu 65 616 49 84 wew. 436, w Wydziale Strategii, Planowania i Rozwoju Urzędu Miejskiego w Rawiczu.