Jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych w obecnej kadencji władz powiatu rawickiego trwała nieco ponad trzy miesiące. Objęła przebudowę i modernizację kilku odcinków dróg powiatowych, znajdujących się w czterech gminach: Jutrosin, Miejska Górka, Pakosław i Rawicz.
Spotkali się na ul. Rolniczej w Pakosławiu, najważniejszym punkcie inwestycji
Uroczyste podsumowanie inwestycji odbyło się 13 lutego na ul. Rolniczej w Pakosławiu. W uroczystości udział wzięli parlamentarzyści, samorządowcy, wykonawcy inwestycji, przedstawiciele jednostek powiatowych oraz lokalna społeczność - mieszkańcy ul. Rolniczej i uczniowie miejscowej szkoły podstawowej w ramach lekcji wiedzy o społeczeństwie.
- Jesteśmy w Pakosławiu na ulicy Rolniczej, można powiedzieć najważniejszym miejscu ze względu na to, że tutaj był największy zakres prac wielkiej inwestycji, prawie 10 milionowej, którą realizowaliśmy wspólnie z 4 samorządami gminnymi - podsumował Adam Sperzyński, rawicki starosta.
Po przemowach gospodarzy uroczystości - starosty Adama Sperzyńskiego oraz Piotra Skrzypka, wójta Pakosławia - głos zabrali niektórzy goście. Następnie proboszcz pakosławskiej parafii, ks. Piotr Derda, odmówił krótką modlitwę oraz poświęcił drogę.
Współpraca 4 gmin z powiatem rawickim
Umowy z wykonawcami zadania podpisano 27 września 2022r., a cała inwestycja pochłonęła niemal 10 mln zł. Udało się na nią uzyskać 95% dofinansowania z rządowego programu Polski Ład. Wkład własny wynosił 500 tys. zł, "zrzuciło się" na niego aż pięć jednostek samorządowych: Powiat Rawicki - 248 tys. zł, Gmina Miejska Górka - 30 tys. zł, Gmina Jutrosin - 11 tys. zł, Gmina Pakosław - 172 tys. zł oraz Gmina Rawicz - 35 tys. zł.
- Cieszymy się, że udało się zrealizować inwestycję poniżej kosztorysu - podsumował podczas uroczystości Adam Sperzyński.
Dwóch wykonawców, jeden nadzór, czyli przebudowa dróg w powiecie rawickim
Wykonawcami inwestycji były dwa przedsiębiorstwa. Gostyńska firma DROGBUD wykonywała prace na drogach: Pakosław - Golejewko (dł. 1,95 km), Rawicz - Szymanowo (w tym ul. Kamińskiego) (dł. 0,85 km), Pakosław - Osiek (dł. 1,4 km), Zakrzewo - Żołędnica (dł. 1,66 km), Żołędnica - Sarnówka (dł. 0,95 km) oraz Dubin - Szkaradowo (dł. 0,5 km). Natomiast firma MAŻUR z Rawicza odpowiadała za budowę ciągu pieszo-rowerowego, poszerzenie jezdni i ułożenie nawierzchni bitumicznej na ul. Rolniczej w Pakosławiu na odcinku blisko kilometra, a także budowę kanalizacji deszczowej (na niespełna 500 metrach). Nadzór inwestorski sprawowała firma STARBEM.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.