reklama
reklama

"Pracownik banku" nakłania do zainstalowania aplikacji? Nie ulegaj presji

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Odbierasz codziennie kilka lub kilkanaście połączeń. Uważaj, bo wśród rozmówców mogą być fałszywi pracownicy banku, którzy Cię okradną, a Ty im w tym pomożesz. W jaki sposób?
reklama

Słyszysz dzwonek swojego telefonu. Patrzysz na urządzenie. Wyświetla się prawdziwy numer infolinii Twojego banku. Odbierasz telefon. Myślisz, że rozmawiasz z konsultantem banku. 

Rozmówca przedstawia się z imienia i nazwiska. Podaje swój numer identyfikacyjny (ID), twierdząc, że jest z działu bezpieczeństwa. Ma wschodni akcent. Twierdzi, że wykrył podejrzaną transakcję na Twoim koncie. By jej „zapobiec” i - jak twierdzi, zgodnie z regulaminem banku - instruuje i przekonuje, że za chwilę połączy Cię z działem technicznym. Zachęca także do instalacji aplikacji. Jest to niezbędne, by mógł "przeskanować" konto pod kątem wirusów. 

Po instalacji aplikacji - a następnie podaniu kodu, który się na niej wyświetlił - przestępca widzi wszystko, co robisz na smartfonie czy komputerze. Oszust otrzymuje również pełną kontrolę nad  kontem bankowym. Kradnie pieniądze, a jeżeli ich nie ma - zaciąga kredyt. Wszystko dzieje się błyskawicznie, a Tobie pozostanie zgłoszenie się na policję.

Jeśli przerwiesz rozmowę i oddzwonisz, połączysz się z prawdziwą infolinią banku. Konsultanci nic jednak o poprzedniej rozmowie nie będą wiedzieli. To nie oni za nią odpowiadali. 

Policja w Piasecznie opublikowała nagranie rozmowy oszusta z jedną z mieszkanek tamtejszego powiatu, która nie dała się oszukać. 

 

 

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama