Wojewoda wielkopolski podjął kolejne kroki w związku z inwestycją realizowaną przez Polskie Linie Kolejowe, która ma na celu modernizację linii kolejowej Poznań – Wrocław. Przystępuje do oceny oddziaływania planowanych przedsięwzięć na środowisko.
Obejmie ona dwa działania na terenie gminy Bojanowo - budowę sieci technicznej, teletechniki i elektroenergetyki kolejowej na odcinku Bojanowo-Leszno oraz przebudowę linii zasilającej podstację trakcyjną Bojanowo. Jak informował nas wcześniej Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP S. A obecne ukształtowanie torów pozwala na jazdę z prędkością 120 km/h, a po modernizacji można będzie po nich jeździć z prędkością 160 lub nawet 200 km/h. - To oznacza, że budujemy od nowa wszystkie stacje, np. całą infrastrukturę zasilającą, sterowania ruchem i oczywiście tory. Także wszystkie obiekty inżynieryjne - wiadukty, mosty, przepusty - albo są mocno modernizowane, albo budowane od nowa - wyjaśniał.
Burmistrz Bojanowa dodaje, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na remontowanej trasie ma powstać postanie wiadukt drogowy w Pakówce oraz przejście podziemne dla podróżnych na stacji w Bojanowie.
Perony mają być również przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Do 2017 roku ma być zmodernizowany bojanowski dworzec. Wstępny projekt jest już gotowy - mówi Maciej Dubiel.