Przyjrzeliśmy się z bliska produkcji w RAWAG-u w Rawiczu. Zobaczcie [FILM, FOTO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości W Rawiczu odbyła się konferencja "Wyzwania w obszarze taboru kolejowego do 2030 roku". Zaczęła się od wizyty studyjnej w halach produkcyjnych RAWAG-u.

Klater Luxtorpeda 2.0, który zajmuje się między innymi wsparciem innowacji przy zamówieniach publicznych, kierunkami zamówień dotyczących budowy i modernizacji taboru był organizatorem konferencji poświęconej wyzwaniom, jakie czekają tabor kolejowy do 2030 roku. 

Spotkanie odbyło się 31 marca w Rawiczu i zaczęło od wizyty studyjnej w Rawickiej Fabryce Wyposażenia Wagonów RAWAG, która w tym roku obchodzi 52-lecie swojej działalności.

Na przestrzeni ostatnich lat firma mocno się rozwija, inwestuje w nowe technologie, rozwiązania i produkuje coraz więcej komponentów do wyposażenia różnego rodzaju wagonów - od okien, drzwi, przez pulpity sterownicze, półki, po dachy do amerykańskich lokomotyw. W ostatnich latach firma przeprowadziła także generalny remont rozbudowując zakład o nowe hale produkcyjne i magazynowe. Spółka uruchomiła też nową linię produkcyjną części zamiennych oraz do produkcji krótkich serii w celu szybkiej realizacji zamówień. Aktualnie zatrudnia 634 pracowników.

W RAWAG-u przyjrzeli się z bliska produkcji komponentów do wagonów

W dniu konferencji pracownicy fabryki oprowadzali gości po wszystkich halach linii produkcyjnej i dokładnie objaśniali proces powstawania poszczególnych elementów, a także zasady pracy obowiązujące w zakładzie. Wszyscy kojarzą logo RAWAG-u chociażby z okien, czy drzwi pociągowych, ale pierwszy raz mogli zobaczyć, gdzie i jak one są wytwarzane. 

Jaka przyszłość czeka tabor kolejowy?

Po wizycie w zakładzie RAWAG w Rawiczu, w jednym z rawickich hoteli odbyła się konferencja. Wzięli w niej udział, min. dyrektor generalny Polskiej Izby Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei, dyrektor Centrum Pojazdów Szynowych w Poznańskim, członek zarządu "PKP Intercity" S.A. prezes zarządu H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., dyrektor Taborowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Przez wiele godzin rozmawiali o wyzwaniach, jakie czekają tabor kolejowy w następnych latach i próbowali znaleźć rozwiązanie niektórych problemów. 

- Dla RAWAG-u to spotkanie jest tak naprawdę podsumowaniem ostatniego czasu perspektyw inwestowania w tabor kolejowy i ma nas przygotować na to, co do 2030 roku będzie działo się w Polsce. Przewidywane są duże inwestycje - szczególnie w nowym tabor. Sytuacja, w ktorej dzisiaj się znajdujemy stawia przed nami takie wyzwania, z którymi do tej pory się nie mierzyliśmy. Próbujemy wspólnie z producentami, jak i użytkownikami taboru kolejowego zastanowić się, jak w tym trudnym czasie spełnić oczekiwania, które pojawią się ze strony kolei - zaznacza Tomasz Cieślak, prezes zarządu firmy RAWAG.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE