reklama

Oszust polował na mieszkankę Rawicza. Uratował ją pracownik banku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: archiwum portalu

Oszust polował na mieszkankę Rawicza. Uratował ją pracownik banku - Zdjęcie główne

foto archiwum portalu

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościOszust próbował "zarzucić sidła" na rawiczankę. Dzięki czujności jej i pracownika banku - na szczęście - kobieta nie wzięła kredytu, a być może i nie straciła oszczędności życia.
reklama

Tego typu oszustwo to nic nowego. 

- Do rawiczanki zadzwonił telefon, na którym wyświetliła się nazwa banku - opisuje asp. sztab. Beata Jarczewska, oficer prasowa KPP Rawicz. - Mężczyzna po drugiej stronie przedstawił się jako pracownik placówki i poinformował rozmówczynię, że ktoś przed chwilą chciał na jej konto zaciągnąć spory kredyt. Poinstruował kobietę, aby - nie rozłączając rozmowy - poszła do swojego banku i nikomu o niczym nie mówiąc poprosiła o kredyt. Przez cały czas namawiał do dużej dyskrecji i przekonywał rawiczankę, że w ten sposób pomoże zatrzymać sprawcę. W przeciwnym razie dotychczasowe poczynania policji nie powiodą się - dodała.

reklama

Kobieta była pod silną presją rozmówcy. Początkowo robiła to, co jej kazał nieznajomy.

- Jednak intuicyjnie wyczuwała, że może to być oszustwo. Sprawca jednak przez cały czas dopilnowywał, aby kobieta robiła, co jej karze. Nawet kiedy rawiczanka dała pod wątpliwość, że mężczyzna nie mówi czystą polszczyzną, szybko została posądzona o dyskryminację - podkreśla asp. sztab. Beata Jarczewska.

Rawiczanka udała się do banku.

- Zrobiła coś wbrew woli rozmówcy, co było bardzo mądrym posunięciem. Przy stanowisku pracownika banku napisała na kartce, w jakiej znalazła się sytuacji. Kiedy słuchawka telefonu została przejęta przez pracownika banku, oszust natychmiast się rozłączył - wskazuje policjantka. - Bardzo cieszy nas fakt, że rawiczanka, zapewne pomimo dużej presji jakiej została podda przez oszusta, zachowała zdrowy rozsądek. Apelujemy do wszystkich mieszkańców naszego powiatu o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kieruj się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłącz się i skontaktuj z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie kilku zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności - podsumowuje.

reklama

Do zdarzenia doszło wczoraj - 14 sierpnia 2023 r.

reklama
reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama