Nie do 29 października, a do końca listopada przyszłego roku ma powstać ścieżka pieszo-rowerowa z Pakosławia w kierunku Sów. Jak informuje wójt Piotr Skrzypek, wynika to z przedłużenia się procesu projektowania.
Ścieżka pieszo-rowerowa z Pakosławia nad zalew i dalej w kierunku Sów ma być wykonywana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.
- Przesunięcie terminu wykonania pierwszego etapu - na 30 listopada 2021 roku, wynika z przedłużenia się procesu projektowania - tłumaczy Piotr Skrzypek.
Jak twierdzi wójt, na zmianę terminu ukończenia prac wpływ miała nie tylko sytuacja spowodowana przez epidemię koronawirusa, ale również nakładające się na pakosławską inwestycję projekty, do których realizacji przystąpiły inne podmioty - Enea i Polska Spółka Gazownictwa.
- Rozbudowa sieci elektroenergetycznej i gazowej przy ulicy Francuskiej w Pakosławiu swoim zakresem kolidowałaby z przebiegiem projektowanej ścieżki pieszo - rowerowej - mówi Piotr Skrzypek.
Dodaje, że sytuacja ta wymogła na stronach konieczność dokonania dodatkowych ustaleń i uzgodnień. W efekcie przesunięto termin wykonania zadania z 29 października na 30 listopada.
- Oczywiście chcielibyśmy jak najszybciej wybudować ścieżkę, jednakże lepiej w pierwszej kolejności uzbroić teren w media niż później rujnować wybudowaną nawierzchnię. Inwestycja nie jest póki co zagrożona, a termin jej zakończenia według planu to jesień przyszłego roku - zaznacza włodarz.
Zgodnie z podpisaną umową, opracowanie kompletnej dokumentacji i uzyskanie wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń leży po stronie wykonawcy - Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowego Patryka Borowczyka z Krobi. To ta firma, kwotą 2 mln 949 tys. zł, wygrała przetarg. Kiedy rozpoczną się prace?
Jak twierdzi wójt jeszcze nie wiadomo. Wskazuje jednak, od czego może zacząć się budowa. - Prawdopodobnie w pierwszej kolejności zamontowane zostanie energooszczędne oświetlenie w Pakosławiu - mówi włodarz.
Roboty, oprócz budowy oświetlenia drogowego wzdłuż trasy - na odcinku ulic: Leśnej i Podgórze w Pakosławiu, obejmują, m.in. postawienie dwóch obiektów Bike&Ride (każdy składa się z wiaty przystankowej oraz miejsca parkingowego dla 10 rowerów), które mają być ulokowane na początku i na końcu ścieżki.
Koszt zadania wynosi ponad 3 mln zł. Większą część tej kwoty stanowi dofinansowanie, które pozyskała gmina - 2 mln 409 tys. zł. Wymagany wkład własny wyniesie więc 688 tys. 932 zł.
W ostatniej dekadzie października 2019 roku władze Pakosławia zwróciły się do starosty o partycypację w tej inwestycji w kwocie 340 tys. zł (ścieżka przebiega wzdłuż drogi powiatowej). Rada Powiatu Rawickiego jednogłośnie zdecydowała się dołożyć pieniądze.
Jak przebiegają prace przy budowie ścieżki z Rawicza do Osieka? Czytaj TUTAJ