Reklama

Zamiast zyskać, straciła pieniądze. Kolejne oszustwo w internecie

Opublikowano: czw, 10 gru 2020 17:11
Autor:

Zamiast zyskać, straciła pieniądze. Kolejne oszustwo w internecie - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Reklama

Mieszkanka Rawicza chciała sprzedać produkt na portalu OLX. Odezwał się do niej zainteresowany towarem na WhatsAppie. Kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami potencjalnego kupca. Niestety, zamiast zyskać, straciła pieniądze. 

Do oszustwa doszło 8 grudnia. Pokrzywdzoną jest rawiczanka, która chciała sprzedać towar. Odezwał się do niej kontrahent. Kobieta otrzymała na WhatsAppa link do przeprowadzenia transakcji. Kliknęła w niego i postępowała krok po kroku, zgodnie z tym, czego - jak się później okazało - oczekiwał oszust. Rawiczanka podała pełne dane swojej karty. Została też przekierowana na fikcyjną stronę banku. Po pewnym czasie z jej konta zniknęło 2.700 zł. Rawiczanka sprawę zgłosiła policji. Funkcjonariusze szukają sprawcy.

To już czwarte zgłoszone oszustwo tą samą metodą w ostatnim czasie. Dwa dni temu pisaliśmy o trzech mieszkańcach naszego powiatu, którzy również wpadli w pułapkę. W ich przypadku, łączna suma strat wyniosła blisko 8.000 zł. 

"OLX nie generuje linków do opłacenia zakupu, czy do podania danych do otrzymania płatności za oferowany przez Ciebie przedmiot. Jedyną stroną, do której przekierujemy Cię podczas finalizacji Płatności OLX, jest Dotpay – za jej pośrednictwem realizowana jest wpłata. Bądź czujny, gdy otrzymasz wiadomość od kupującego, że już opłacił Twój przedmiot i prosi o wejście w link do rzekomego potwierdzenia Płatności OLX. Możesz być pewien, że to oszustwo, szczególnie, gdy wiadomość przesyła poza OLX, np. za pośrednictwem komunikatora Whatsapp" - zaznaczają przedstawiciele OLX na swoim blogu

Jak wygląda przykładowa rozmowa na WhatsAppie? Udostępniła ją policja w Nowym Dworze Gdańskim.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 10 miesięcy temu | ocena +4 / -0

    limit

    Na karcie są 3 limity: gotowkowy, bezgotówkowy i internetowy. Limit internetowy na karcie powinien być wyzerowany, bo większośc z nas z tego nie korzysta. W razie czego nikt pieniędzy z konta nie pobierze podając numer karty i CVV.

  • 10 miesięcy temu | ocena +7 / -0

    li

    naprawdę ? serio??? są jeszcze tak głupi ludzie ???? skoro ja coś sprzedaję to ja podaje kupujacemu swoje konto i czekam na kase dopiero potem wysyłam towar nigdzie ja się nie loguje i nie podaję swoich danych do konta

  • 10 miesięcy temu | ocena +4 / -3

    Tesco wróć do Rawicza

    Pamiętacie ten sklep Tesco co stał jak się jedzie na Szymanowice. To był fajny sklep. Zawsze po 22 po 2 zmianie było można sobie jeszcze wejść po zestaw naprawczy czyli małpkę i 2 browary. To był dobry sklep szkoda że go już nie mA

  • 10 miesięcy temu | ocena +6 / -0

    Pyt

    Nie rozumiem po co sprzedający ma podać numer karty? Już to powinno zastanowić.