Dlaczego nieprzemyślane strategie Google Ads zawodzą?
Wyszukiwarka Google to prawdziwa żyła złota – miliony osób korzystają z niej, aby znaleźć interesujący ich produkt, usługę czy informację. Wysoka pozycja wśród wyników wyszukiwania bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków, ruchu i rozpoznawalności firmy. Jak ją osiągnąć? Niestety, najczęściej jest to możliwe jedynie przy pomocy profesjonalnych narzędzi, rzetelnych analiz, monitorowania postępów, wielopłaszczyznowej strategii i wsparcia agencji marketingowej.Wielu przedsiębiorców próbuje ominąć te kosztowne i czasochłonne elementy, wybierając drogę na skróty – samodzielne uruchomienie kampanii PPC w Google Ads. Niestety, nieprzemyślana reklama w Google AdWords, bez pracy nad innymi kanałami marketingu, może okazać się jedynie stratą budżetu.
Jak poprawić wyniki w Google Ads?
Reklamy, które wyświetlają się w Google, umieszczone są na szczycie oraz na samym dole listy z wynikami. Mogłoby się wydawać, że możliwość pojawienia się w tym miejscu – bez poświęcania czasu oraz wydawania pieniędzy na pozycjonowanie – to najlepszy sposób na pozyskanie odbiorców.Warto mieć jednak świadomość, że wielu użytkowników wyszukiwarki pomija linki sponsorowane, skupiając się na pozostałych wynikach. Co więcej, Ci, którzy zdecydują się otworzyć reklamowaną stronę, mogą szybko ją opuścić, jeżeli nie spełni ich oczekiwań – a to będzie już konkretną stratą w budżecie. Te przykłady obrazują, dlaczego Google Ads nie powinno być jedynym działaniem marketingowym, jakie jest prowadzone dla Twojej marki.
Co zatem możesz zrobić, aby Twoja kampania PPC była skuteczniejsza? Oto nasze sugestie:
- Zadbaj o swoją stronę www. Zanim „zaprosisz” użytkownika na swoją stronę, upewnij się, czy… będzie chciał na niej pozostać. Twoja witryna powinna szybko się ładować (nie dłużej niż 3 sekundy!), być czytelna i estetyczna, łatwa w obsłudze, responsywna i zapełniona jedynie wartościowymi, przemyślanymi treściami. Pamiętaj, że internauci mogą niemal do woli przebierać w ofercie, jaką podsuwa im Google. Jeżeli Twoja strona nie spełni ich oczekiwań, bez wahania przeniosą się do konkurencji!
Powyższe działania to absolutna podstawa dla marki, która chce zaistnieć w internecie i dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów. Prowadzenie ich – w połączeniu z monitorowaniem i analizowaniem kampanii Google Ads – może okazać się jednak wyjątkowo wymagające, zarówno pod względem wiedzy, umiejętności, jak i czasu. Jeżeli nie chcesz podejmować się tego wyzwania sam, zwróć się do zaufanej i uznanej agencji marketingowej, takiej jak adcookie.pl. Specjaliści marketingu 360 stopni pokierują Twoją markę prosto w stronę sukcesu – wyższych pozycji w Google, wzrostu sprzedaży i pozyskaniu nowych, zaangażowanych klientów!