reklama

Lepsze wyniki w Google Ads? Działania, które wzmocnią efekty kampanii PPC

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: zdjęcie parnera

Lepsze wyniki w Google Ads? Działania, które wzmocnią efekty kampanii PPC - Zdjęcie główne

adwords | foto zdjęcie parnera

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Artykuł partneraMarki, które chcą zwiększyć swoją rozpoznawalność, zyskać bazę klientów czy zwiększyć sprzedaż, najczęściej decydują się na to, by wdrożyć strategię Google Ads i prowadzić kampanię PPC w wyszukiwarce. Niestety, samodzielnie prowadzone działania często okazują się mało efektywne i… obciążające dla firmowego budżetu. Sprawdź, co możesz zrobić, aby zwiększyć konwersję i wesprzeć kampanię prowadzoną w Google AdWords.
reklama

Dlaczego nieprzemyślane strategie Google Ads zawodzą?

Wyszukiwarka Google to prawdziwa żyła złota – miliony osób korzystają z niej, aby znaleźć interesujący ich produkt, usługę czy informację. Wysoka pozycja wśród wyników wyszukiwania bezpośrednio przekłada się na wzrost zysków, ruchu i rozpoznawalności firmy. Jak ją osiągnąć? Niestety, najczęściej jest to możliwe jedynie przy pomocy profesjonalnych narzędzi, rzetelnych analiz, monitorowania postępów, wielopłaszczyznowej strategii i wsparcia agencji marketingowej.

Wielu przedsiębiorców próbuje ominąć te kosztowne i czasochłonne elementy, wybierając drogę na skróty – samodzielne uruchomienie kampanii PPC w Google Ads. Niestety, nieprzemyślana reklama w Google AdWords, bez pracy nad innymi kanałami marketingu, może okazać się jedynie stratą budżetu.

reklama

Jak poprawić wyniki w Google Ads?

Reklamy, które wyświetlają się w Google, umieszczone są na szczycie oraz na samym dole listy z wynikami. Mogłoby się wydawać, że możliwość pojawienia się w tym miejscu – bez poświęcania czasu oraz wydawania pieniędzy na pozycjonowanie – to najlepszy sposób na pozyskanie odbiorców.

Warto mieć jednak świadomość, że wielu użytkowników wyszukiwarki pomija linki sponsorowane, skupiając się na pozostałych wynikach. Co więcej, Ci, którzy zdecydują się otworzyć reklamowaną stronę, mogą szybko ją opuścić, jeżeli nie spełni ich oczekiwań – a to będzie już konkretną stratą w budżecie. Te przykłady obrazują, dlaczego Google Ads nie powinno być jedynym działaniem marketingowym, jakie jest prowadzone dla Twojej marki.

reklama

Co zatem możesz zrobić, aby Twoja kampania PPC była skuteczniejsza? Oto nasze sugestie:

  • Zadbaj o swoją stronę www. Zanim „zaprosisz” użytkownika na swoją stronę, upewnij się, czy… będzie chciał na niej pozostać. Twoja witryna powinna szybko się ładować (nie dłużej niż 3 sekundy!), być czytelna i estetyczna, łatwa w obsłudze, responsywna i zapełniona jedynie wartościowymi, przemyślanymi treściami. Pamiętaj, że internauci mogą niemal do woli przebierać w ofercie, jaką podsuwa im Google. Jeżeli Twoja strona nie spełni ich oczekiwań, bez wahania przeniosą się do konkurencji!

  • Zoptymalizuj swoje SEO. Twoja strona powinna zostać jak najlepiej dostosowana do wymogów Google. Dzięki temu będzie mogła piąć się po organicznych (niepłatnych) wynikach w wyszukiwarce. Optymalizacja SEO wiąże się z m.in. opracowaniem odpowiednich meta tagów, usunięciem zduplikowanych treści, ustawieniem przekierowań i pozycjonowaniem.

  • reklama

  • Pozycjonuj swoją stronę. Pozycjonowanie to działanie, które ma na celu dostosowanie strony do aktualnych algorytmów Google, decydujących o miejscu, jakie zajmie w wynikach wyszukiwania. Co ważne, algorytmy te stale się zmieniają, dlatego nigdy nie powinieneś spoczywać na laurach. Aktualnie, do najważniejszych wyzwań, przed jakimi stawia Cię Google, należy dobór i rozmieszczenie fraz kluczowych, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie wartościowego i unikalnego contentu.

  • Pokaż się w social mediach. Media społecznościowe to idealna platforma do nawiązywania kontaktów i budowania zaangażowanej relacji – nie tylko pomiędzy znajomymi, ale również pomiędzy marką a jej odbiorcami. Co więcej, reklamy w social mediach mogą znacznie zwiększać efektywność kampanii w Google Ads i potęgować jej rezultaty. W jakich serwisach możesz budować społeczność? Najpopularniejsze opcje to Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Twitter.

  • Załóż bloga firmowego. Publikowanie ciekawych, wartościowych wpisów to okazja do tego, by pokazać się jako ekspert w swojej branży i wzbudzić większe zaufanie odbiorców. Co więcej, zamieszczany content będzie doskonale wpływał na pozycjonowanie strony i zwiększał jej wartość w „oczach” algorytmów Google. Eksperckie artykuły możesz publikować również w serwisach zewnętrznych – to świetny sposób na dotarcie do nowych odbiorców i pozyskanie wartościowych linków!

  • Powyższe działania to absolutna podstawa dla marki, która chce zaistnieć w internecie i dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów. Prowadzenie ich – w połączeniu z monitorowaniem i analizowaniem kampanii Google Ads – może okazać się jednak wyjątkowo wymagające, zarówno pod względem wiedzy, umiejętności, jak i czasu. Jeżeli nie chcesz podejmować się tego wyzwania sam, zwróć się do zaufanej i uznanej agencji marketingowej, takiej jak adcookie.pl. Specjaliści marketingu 360 stopni pokierują Twoją markę prosto w stronę sukcesu – wyższych pozycji w Google, wzrostu sprzedaży i pozyskaniu nowych, zaangażowanych klientów!

    reklama
    reklama
    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

    e-mail
    hasło

    Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    reklama
    reklama
    reklama