JUTROSIN / Waldemar Swornowski wraz z zespołem uczniów z miejscowej szkoły podstawowej zostali nagrodzeni w II edycji projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020.
Zespół opracował biogram księcia Olgierda Czartoryskiego. - Osoby mało znanej, jednakże jego życie, jak i jego działalność społeczno-polityczna, były na tyle ciekawe, że uznaliśmy, iż warto go umieścić w naszym projekcie - podkreśla opiekun grupy Waldemar Swornowski, nauczyciel w Szkole Podstawowej w Jutrosinie.
By móc realizować zadanie - w ramach projektu - w szkolnym budynku została zbudowana sieć wi-fi. Ponadto placówka została wyposażona w tablety i laptopy.
- Jest jeszcze jedna pozytywna strona przedsięwzięcia - uczniowie spotykali się na dodatkowych zajęciach, podczas których poszukiwali informacji o Olgierdzie Czartoryskim - a tym samym. poszerzali swoje umiejętności wykorzystania narzędzi cyfrowych - dodaje nauczyciel.
W projekcie uczestniczyli uczniowie z klas V-VII: Jagoda Dopierała, Milena Grzywaczewska, Adam Kaczmarek, Julia Kaźmierczak, Agata Klecz, Patrycja Kuczyńska, Amelia Małyga, Filip Pawlak, Otylia Robaszyńska, Maja Sobańska, Marcel Świerczyński, Zofia Wincek.
Jak podkreśla Waldemar Swornowski, realizacja i w konsekwencji sukces projektu był możliwy dzięki wsparciu kilku osób. Wymienia szefową miejscowej biblioteki publicznej - Kamilę Malechę, sekretarza Stowarzyszenia Przyjaciół Pałacu w Starym Sielcu - Alinę Pawlicką, kustosza muzeum - Ireneusza Mikołajewskiego oraz wicestarostę i historyka z wykształcenia - Jakuba Morysona.
- W imieniu swoim oraz całej grupy bardzo dziękuję za poświęcony nam czas i ciekawe prelekcje, które pozwoliły zrealizować cel naszego projektu - podkreśla Waldemar Swornowski.
Podsumowanie projektu odbyło się 17 grudnia w Poznaniu. Jednak w związku z panującą sytuacją wszyscy uczestniczyli w niej online. Opiekun oraz uczniowie biorący udział w przedsięwzięciu otrzymali tablety oraz książkę „A u nas powstanie”, autorstwa Magdy Podbylskiej.
- Udział w projekcie po raz kolejny utwierdził mnie w przekonaniu, że nasi uczniowie mają ogromny potencjał, który należy pozwolić im rozwijać. Większość z nich podczas podsumowania wskazała, że największą wartością poza poszerzeniem wiedzy o opisywanym bohaterze, było otwarcie się na drugiego człowieka, przełamanie swoich ograniczeń oraz nabycie umiejętności komunikacyjnych i planowania czasu. Myślę, że wszyscy uczniowie biorący udział odnieśli sukces - podkreśla Waldemar Swornowski.
O sukcesie Michała Dubickiego z Konar czytaj TUTAJ