reklama

Sierakowskie gimnazjalistki na gali w Warszawie

Opublikowano:
Autor:

Sierakowskie gimnazjalistki na gali w Warszawie - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura

Centrum Edukacji Obywatelskiej we Współpracy z Narodowym Bankiem Polskim oraz SAP Polska (firma informatyczna) od kilku lat wspiera realizację nauki przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów, koordynując program „Młodzi Przedsiębiorczy”. Od początku funkcjonowania programu wzięło w nim udział ponad 6 tysięcy uczniów oraz kilkuset nauczycieli - opiekunów grup uczniowskich. \r\n Każdego roku spośród zespołów realizujących projekt jury wybiera 12 najlepszych, zaprasza je następnie do Warszawy na wielką galę finałową.

W tym roku szkolnym do projektu przystąpiło około 250 grup uczniowskich, ukończyło projekt niespełna 200, a w najlepszej w Polsce dwunastce znalazły się uczennice tworzące grupę „Gimnazjalne Asy” z Gimnazjum w Sierakowie pod opieką Magdaleny Stańko.

Patrycja Cicha, Katarzyna Jarczyńska, Olga Juskowiak, Monika Kaźmierczak oraz Kinga Piórkowska stworzyły na potrzeby programu wirtualne przedsiębiorstwo usługowe „Willy Wonka”, zajmujące się aranżacją oraz wykonywaniem ogrodów na zamówienie klienta, w tym też realizację projektów nawadniania, oświetlenia, małej architektury czy placu zabaw dla dzieci.

Uczennice realizowały pięć kolejnych modułów, między innymi: wizyta w poszczególnych urzędach odpowiedzialnych za rejestrację działalności gospodarczej, pobranie niezbędnej dokumentacji i wypełnienie jej, wybór banku do prowadzenia rachunku firmowego, opracowanie strategii marketingowej firmy, przeprowadzenie badań rynku, opracowanie cennika firmy, obliczenie opłacalności biznesu, przeanalizowanie kosztów początkowych, stałych oraz zmiennych przedsiębiorstwa i prezentacja projektu na forum szkoły. (WJ)

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE