Reklama

„Łatwiej się dodzwonić do prezydenta, niż do Rawmedu”? Przychodnia reaguje

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: archiwum

„Łatwiej się dodzwonić do prezydenta, niż do Rawmedu”? Przychodnia reaguje - Zdjęcie główne

Przychodnia Rawmed w Rawiczu | foto archiwum

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W przychodniach zwiększył się ruch pacjentów. Jedne radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej. Wśród pacjentów, zwłaszcza mających chore dzieci, narasta frustracja.

Do naszej redakcji docierają sygnały, że największy problem jest z dodzwonieniem się i zarejestrowaniem na wizytę w rawickim Rawmedzie. Pacjenci narzekają, że „wiszą” po kilkadziesiąt minut na telefonach, wybierają numer rejestracji po setki razy. A, jeśli się uda, często okazuje się, że na dany dzień nie ma już miejsc do lekarza.

Od poniedziałku do środy próbowałam uzyskać jakikolwiek kontakt z pediatrą. Udawało mi się dodzwonić około 12.00, by usłyszeć że dziś nie ma już szans na kontakt z lekarzem, a na jutro mnie pani nie zapisze tylko mam znowu dzwonić - opisywała jedna z internautek.

Do prezydenta łatwiej się chyba dodzwonić niż do Rawmedu” - stwierdził ktoś inny.

NFZ: Jest tylko jedna skarga

Marta Żbikowska-Cieśla, rzecznik prasowy wielkopolskiego oddziału NFZ w Poznaniu informuje, że od początku tego roku wpłynęła tylko jedna skarga. Dotyczy właśnie problemów z dodzwonieniem się do RAWMED-u. 

Wizyta niekoniecznie od ręki

Według NFZ, przychodnie POZ mają obowiązek udzielania świadczeń od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-18.00. Jednak nie jest określone w jakim czasie pacjenci muszą być przyjęci. O tym decyduje kierownictwo przychodni.

Osoba rozmawiająca z pacjentem dokonuje wstępnej oceny jego stanu zdrowia i na tej podstawie decyduje, czy pacjent wymaga natychmiastowej pomocy, czy też może zostać przyjęty w późniejszym terminie - wyjaśnia Marta Żbikowska-Cieśla.

Jak informuje Krzysztof Sawicki, w Rawmedzie lekarze ustalili kryteria według których „kolejkowani” są pacjenci.

Rawmed widzi problem?

Członek Zarządu RAWMED-u, lekarz Krzysztof Sawicki mówi, że wie o kłopotach z rejestracją do lekarzy, zwłaszcza do Poradani Dziecięcej.

Te problemy nawarstwiły się z początkiem września - twierdzi w rozmowie z „Życiem”. - Wiąże się to z powrotem uczniów do szkół. Dzieci przez tyle czasu nie miały kontaktu z rówieśnikami są mniej odporne i częściej chorują. Rodzice przychodzą po zwolnienie dla nich, bo w szkołach tego wymagają w związku z pandemią. Myślę, że za chwilę sytuacja się unormuje.

Rawmed zwiększy „przepustowość” rejestracji”

Uruchamiamy drugi numer telefonu Poradni Dziecięcej- 516 381 337, myślę że ten kontakt się poprawi - uważa lek. med. Krzysztof Sawicki. Ponadto - jak zapewnia - zwiększy się też obsada w rejestracji.

Ilu pacjentów na jednego lekarza?

Według wytycznych NFZ na jednego lekarza POZ nie powinno przypadać więcej niż 2500 pacjentów. Jak informuje Fundusz, Rawmed aktualnie deklaruje w rawickiej przychodni czterech lekarzy POZ (w tym jednego pediatrę). Żaden z nich nie ma pod opieką więcej niż 3 tys. zapisanych pacjentów. Przychodnie otrzymują pieniądze za każdego pacjenta, który jest u nich zapisany, niezależnie czy korzysta z opieki czy nie.

Brakuje lekarzy

Krzysztof Sawicki nie ukrywa, że RAWMED - podobnie, jak inne POZ-y, czy szpital - boryka się z brakami kadrowymi. Dodaje, że sytuacji nie ułatwia też ogrom „papierkowej” roboty. Została powiększona lista specjalistów, do których lekarze rodzinni muszą wystawiać skierowania, np. okulista czy dermatologa.

Jest nam przykro, że taka negatywna opinia się pojawiła. Bardzo ubolewamy nad tą sytuacją i będziemy się starać to jak najlepiej rozwiązać - deklaruje zarządzający placówką.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy