Reklama

Reklama

„Łatwiej się dodzwonić do prezydenta, niż do Rawmedu”? Przychodnia reaguje

Opublikowano: czw, 30 wrz 2021 10:05
Autor: | Zdjęcie: archiwum

„Łatwiej się dodzwonić do prezydenta, niż do Rawmedu”? Przychodnia reaguje - Zdjęcie główne

Przychodnia Rawmed w Rawiczu | foto archiwum

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W przychodniach zwiększył się ruch pacjentów. Jedne radzą sobie z tym lepiej, inne gorzej. Wśród pacjentów, zwłaszcza mających chore dzieci, narasta frustracja.

Reklama

Do naszej redakcji docierają sygnały, że największy problem jest z dodzwonieniem się i zarejestrowaniem na wizytę w rawickim Rawmedzie. Pacjenci narzekają, że „wiszą” po kilkadziesiąt minut na telefonach, wybierają numer rejestracji po setki razy. A, jeśli się uda, często okazuje się, że na dany dzień nie ma już miejsc do lekarza.

Od poniedziałku do środy próbowałam uzyskać jakikolwiek kontakt z pediatrą. Udawało mi się dodzwonić około 12.00, by usłyszeć że dziś nie ma już szans na kontakt z lekarzem, a na jutro mnie pani nie zapisze tylko mam znowu dzwonić - opisywała jedna z internautek.

Do prezydenta łatwiej się chyba dodzwonić niż do Rawmedu” - stwierdził ktoś inny.

NFZ: Jest tylko jedna skarga

Marta Żbikowska-Cieśla, rzecznik prasowy wielkopolskiego oddziału NFZ w Poznaniu informuje, że od początku tego roku wpłynęła tylko jedna skarga. Dotyczy właśnie problemów z dodzwonieniem się do RAWMED-u. 

Wizyta niekoniecznie od ręki

Według NFZ, przychodnie POZ mają obowiązek udzielania świadczeń od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-18.00. Jednak nie jest określone w jakim czasie pacjenci muszą być przyjęci. O tym decyduje kierownictwo przychodni.

Osoba rozmawiająca z pacjentem dokonuje wstępnej oceny jego stanu zdrowia i na tej podstawie decyduje, czy pacjent wymaga natychmiastowej pomocy, czy też może zostać przyjęty w późniejszym terminie - wyjaśnia Marta Żbikowska-Cieśla.

Jak informuje Krzysztof Sawicki, w Rawmedzie lekarze ustalili kryteria według których „kolejkowani” są pacjenci.

Rawmed widzi problem?

Członek Zarządu RAWMED-u, lekarz Krzysztof Sawicki mówi, że wie o kłopotach z rejestracją do lekarzy, zwłaszcza do Poradani Dziecięcej.

Te problemy nawarstwiły się z początkiem września - twierdzi w rozmowie z „Życiem”. - Wiąże się to z powrotem uczniów do szkół. Dzieci przez tyle czasu nie miały kontaktu z rówieśnikami są mniej odporne i częściej chorują. Rodzice przychodzą po zwolnienie dla nich, bo w szkołach tego wymagają w związku z pandemią. Myślę, że za chwilę sytuacja się unormuje.

Rawmed zwiększy „przepustowość” rejestracji”

Uruchamiamy drugi numer telefonu Poradni Dziecięcej- 516 381 337, myślę że ten kontakt się poprawi - uważa lek. med. Krzysztof Sawicki. Ponadto - jak zapewnia - zwiększy się też obsada w rejestracji.

Ilu pacjentów na jednego lekarza?

Według wytycznych NFZ na jednego lekarza POZ nie powinno przypadać więcej niż 2500 pacjentów. Jak informuje Fundusz, Rawmed aktualnie deklaruje w rawickiej przychodni czterech lekarzy POZ (w tym jednego pediatrę). Żaden z nich nie ma pod opieką więcej niż 3 tys. zapisanych pacjentów. Przychodnie otrzymują pieniądze za każdego pacjenta, który jest u nich zapisany, niezależnie czy korzysta z opieki czy nie.

Brakuje lekarzy

Krzysztof Sawicki nie ukrywa, że RAWMED - podobnie, jak inne POZ-y, czy szpital - boryka się z brakami kadrowymi. Dodaje, że sytuacji nie ułatwia też ogrom „papierkowej” roboty. Została powiększona lista specjalistów, do których lekarze rodzinni muszą wystawiać skierowania, np. okulista czy dermatologa.

Jest nam przykro, że taka negatywna opinia się pojawiła. Bardzo ubolewamy nad tą sytuacją i będziemy się starać to jak najlepiej rozwiązać - deklaruje zarządzający placówką.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (37)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • miesiąc temu | ocena +2 / -8

    1234

    Jak ktoś dzwoni 100x, inny 200x, inny 300x to jak telefon nie ma być zajęty ?

    • 25 dni temu | ocena +7 / -1

      kcin

      lepiej sie izolowac i tak sie zarobi niz przyjmowac

    • 25 dni temu | ocena +9 / -0

      nick

      znam osobe ktora dzwonila bedac w osrodku dla sprawdzenia i okazalo sie ze telefon jest odlozony na zwrocenie uwagi pielegniarka i lekarka pediatra ruszyly wielce oburzone na zwracajaca im uwage niech wybuduja bunkry przy wejsciach w m. g. nie ma problemow a te osoby odizolowane od spoleczenstwa i obrazone na caly swiat ze ktos zwraca im uwage

    • miesiąc temu | ocena +13 / -1

      Gryfino

      A dlaczego jest tylko 1 numer telefonu? Żeby nie można się dodzwonić.

  • miesiąc temu | ocena +10 / -2

    no tak

    Wczoraj dzwoniłam 98 razy do Rawmedu, aby zapisać się na e-poradę. Współczuję tym, którzy nie mają czasu albo możliwości wisieć od rana na telefonie.

  • miesiąc temu | ocena +5 / -1

    cd

    Wpiszcie w google "Rzecznik praw pacjenta pytania i odpowiedzi", wejdźcie w stronę pierwszą z góry i poczytajcie sobie, co robic w takich sytuacjach!

  • miesiąc temu | ocena +5 / -0

    NFZ-etowska MAFIA

    Spróbujcie zadzwonic do centralnej rejestracji w szpitalu. Nawet jak Wam sie uda i Pani poda Wam dzien i godzine wizyty to okazuje sie, ze czlowiek nie jest zarejestrowany.

  • miesiąc temu | ocena +3 / -0

    1111

    Czy ktoś przepisywał się do innej przychodni ? chciałbym to zrobić. Jak wygląda procedura ?

    • miesiąc temu | ocena +3 / -1

      ab

      Zadzwoń do przychodni, do której chcesz się zapisać, tam Cię pokierują

  • miesiąc temu | ocena +6 / -1

    Mamita

    A próbując dodzwonić się w piątek z już chorym dzieckiem to matka powinna już przewidzieć dobry tydzień wcześniej... A... I później pretensje, dlaczego pani nie przyszła wcześniej bo jak się okazuje to już zapalenie płuc...

  • miesiąc temu | ocena +10 / -1

    Jakoś tam

    W moim przypadku nigdy nie szło się dodzwonić ani za 1 ani za 20 razem. A gdy szło i doktor chciała mnie widzieć osobiście to w ośrodku około godz. 9 ani słychu po telefonach ,gdzie na stronie internetowej tegoż ośrodka jest jak byk napisane od 8 do 18! Pachniało za to kawą i słychać było rozmowy pań siedzących za okienkiem.Profesjonalizm to podstawa.

  • miesiąc temu | ocena +19 / -0

    Rawiczanin

    W center medzie jest to samo. Na rejestracji pierdziela, raz stałem w kolejce i starszy pan przyjechał bo się dodzwonić nie mógł. Telefon dzwonił a Panie nie mając pacjentów siedzą gadają i nie odbierają. Myślę że by trzeba zmienić panie na recepcji bo w piórka obrosły.

  • miesiąc temu | ocena +5 / -16

    Ale Ale Aleksandra

    Mój przyjaciel się zaszczepił 3 dni temu A raczej został zmuszony jestem załamana mieliśmy takie same poglądy gdy się dowiedziałam poczułam się zdradzona powiedział tylko tyle sorry zrozumie gdy nie będziesz się chciała zemną spotykać ale ja mam dość uciekania przed Systemem sprawdzę mu ramię Magnesem zobaczymy ale wiesz co Andrzej ja już czuję różnice między nami zaczoł się inaczej zachowywać to się czuje Akurat szliśmy koło Apteki narysowany był wielki wąż mówię do niego dostałeś ukąszenia Węża Powiedział że Wąż też leczy i że mnie też to nie minie

  • miesiąc temu | ocena +12 / -8

    98% tlenku grafenu 1% śmiertelnego peptydy i 1% ?zagadki zalogowany

    Zadzwońcie żeby Wam podali cudowny eliksir chroniący przed całym złem świata, to będziecie przyjęci bez problemu i bez czekania. Podadzą go Wam 3 razy do roku i za kilka lat będziecie nie mieli żadnych dolegliwości leżąc 3 metry pod ziemią

  • miesiąc temu | ocena +3 / -0

    POLOCH

    malwina, weź się ogarnij

  • miesiąc temu | ocena +27 / -1

    pizdy

    mają odłożoną słuchawkę, za dobrze się mają.

    • 25 dni temu | ocena +6 / -1

      nick

      kasa plynie za kazdego pacjenta nie wazne czy byl u lekarza czy nie wiec po co przyjmowac lepiej sie izolowac

  • miesiąc temu | ocena +16 / -2

    Tr

    Kiedyś czekałem w kolejce do pana dr Lipki i po jakimś czasie on sobie wychodzi z gabinetu bez słowa i już nie wraca a pacjenci czekaj. Po jakimś czasie pytam w recepcji czy na zamiar wrócić a tam rozkładają ręce i mówią że pan dr się źle czuję i że mam przyjść wieczorem to Może mnie przyjmie. Po tej akcji przepisałem się do M.Górki

    • miesiąc temu | ocena +7 / -2

      Michał

      Serio chodzisz do Lipki lol jego żona jest ok ale on to bez komentarza xd nawet bym mu nie dał psa zbadać xd

  • miesiąc temu | ocena +20 / -0

    aser

    to nie próbowaliście do centermedu , tam to do Morawieckiego i kaczora bym się wcześniej dodzwonił baby siedzą i nie odbierają , a jak przyjdziesz to pewnie narkotyki wyłudzić bo jak to ktoś może być chory , choroby to zabobon

  • miesiąc temu | ocena +4 / -3

    Aaaaaaaaaa

    Pijane żule kradną złom , chleją pod sklepem i jeżdżą po pijaku rowerami a policja ściga ofiary przestępstw i pomówień przez żuli i żulice

  • miesiąc temu | ocena +10 / -1

    1234

    Kiedyś dzwoniłam 2 dni I oczywiście nikt nie odebrał po osobistej wizycie 20 km Pani mi powiedziała że no ona mnie nie zarejestruje tylko telefonicznie więc powiedziałam jej że telefonicznie próbuje od 2 dni Pani jakos zaskoczona nie była dała mi jakiś dodatkowy numer pod którym się okazało,że to I tak w złe miejsce dzwonię i po 4 numerze telefonu po 2,5 dnia udało się zarejestrować na wizytę za 2 tygodnie 🙃

  • miesiąc temu | ocena +35 / -3

    Będzie łatwiej

    Mówili szczepcie się to będzie dobrze,łatwiej, bezpiecznej a tu dupa. Cała służba zdrowia zaszczepiona a nadal się boi przyjmować pacjentów.. Jakaś kpina od ponad roku nic się nie zmieniło w ich pracy. Zabunkrowali się tak, że Mocha nwet nie wpadnie a prywatnie to oczywiście każdy jeden przyjmie i jakoś wtedy wirusa nie ma..

  • miesiąc temu | ocena +29 / -2

    Rawiczanin

    Jak zwykle kierownictwo ośrodka nie widzi że swojej strony żadnych niedociągnięć.. A pacieci nadal słyszą tylko w słuchawce że jest zajęte.. A w rzeczywistości nikt tego telefonu nawet nie odbiera. Człowiek prędzej wyzdrowieje niż się tam dodzwoni i w końcu dostanie do lekarza.

    • miesiąc temu | ocena +9 / -6

      Tlenek grafenu 98% zalogowany

      co niby ta szczypiNonka ma im dać poza ciężkimi chorobami w przyszłości ? Ochrona ZERO %

  • miesiąc temu | ocena +20 / -6

    Tylko SALUS

    Jestem zapisany w POZ Salus w Miejskiej Gorce. Obsluga miła i nigdy nie odesłano mnie z kwitkiem. Nawet gdy popoludniu przyszedlem. Doktor Bartek klasa sama w sobie.

    • 21 dni temu | ocena +0 / -0

      tg23456

      Szkoda,że w Bojanowie mie ma 2 ośrodków zdrowia. Są w Miej. Górce i Jutrosinie i nikt tu na nich nie narzeka.

    • miesiąc temu | ocena +11 / -0

      xcvbhgb

      Bo są dwa ośrodki zdrowia. To rodzi zdrową konkurencję.

    • miesiąc temu | ocena +1 / -0

      Inka

      To prawda

  • miesiąc temu | ocena +28 / -1

    Pacjent

    A może porostu trzeba zalać tysiącami skarg nfz to coś się zmieni bo tak to tragedia jak widze tych ludzi stojących na zewnątrz czekających z nadzieją że może dziś się uda dostać do lekarza.

  • miesiąc temu | ocena +21 / -3

    Elka

    To nie tylko w poradni dla dzieci jest problem żeby się do dzwonić dla dorosłych też się dodzwonić niemożna a jak pani odbierze to się pyta co się dzieje a kogo to obchodzi w jakiej a sprawie dzwonię chce z lekarzem rozmawiać a nie z panią z rejestracji

  • miesiąc temu | ocena +28 / -0

    ***********

    W Bojanowie jest to samo. Obserwowałam kiedyś zachowanie pań rejestratorek. Telefon dzwoni a one nie reagują. Jak wszedł właściciel ośrodka to zaczęły odbierać. Pytanie- dlaczego nie można zapisać się na drugi dzień do lekarza? Podoba wam sie czekanie od 6 pod ośrodkiem? Nowo przyjęte panie do rejestracji charakteryzują się chamskimi odzywkami do pacjentów. Najwyższy czas podziękować tym chamkom za pracę. Jeśli byłby jeszcze jeden ośrodek to przynajmniej był by jakiś wybór. Do lekarzy nic nie mam. Może też trzeba by było napisać do NFZ.

    • miesiąc temu | ocena +11 / -0

      123

      Zgadzam się w 100%z komentarzem.W Bojanowie to dopiero jest cyrk . A jak już ma się to szczęście , że pani w rejestracji pomyli słuchawkę z kubkiem kawy i przez przypadek odbierze telefon to wiecznie jakieś problemy .A najlepszy tekst jaki zawsze słyszałam jak rejestrowalam dzieci to baba pyta - co się dzieje, czy to naprawdę pilne bo dzisiaj jest przepełnienie. Wiecie co ,nie to nie jest pilne ,tak sobie dzwonię do jaj ,bo nie mam co robić w domu i przyjdę sobie do ośrodka i posiedzę pół dnia z dzieckiem ,może spotkam kogoś znajomego . Przecież kuźwa nikt ze zdrowym dzieckiem nie idzie do lekarza.Jakbym nie potrzebowała pomocy lekarza to bym nie dzwoniła .A i ciekawe czy właściciel ośrodka ********** te rozmowy z pacjentami bo zanim się połączysz to słyszysz w słuchawce ,że w trosce o naszych pacjentów rozmowy są nagrywane😂😂😂

  • miesiąc temu | ocena +21 / -8

    Najpierw zlikwidują starych i chorych. zalogowany

    ZNISZCZYLI NAM CELOWO SZPITAL i reszta Rawickiej służby zdrowia jest w rozsypce. Mam coraz bardziej wrażenie, że to celowe działanie by dokonać DEPOPULACJI na mieszkańcach. To dzieje się na całym świecie w różnym stopniu ale my mieszkańcy Rawicza jesteśmy dotknięci pozbawieniem nas opieki medycznej w szczególny sposób. Jedynie szprycę z cudownym antidotum dostaniesz bez problemu byś szybciej przestał być kłopotem.

  • miesiąc temu | ocena +24 / -2

    Anonimowy

    To, że nie można się dodzwonić to jeden problem. 2 tygodnie temu, kiedy rozchorowało mi się dziecko, usłyszałam od pani z rejestracji, że temperatura 37.7 to nie gorączka, a na katar i kaszel mam robić inhalacje. Dodam, że był to piątek, a temperatura w ciągu godziny wzrosła do prawie 39, ale kogo to interesowało. Ważne, że w danej chwili dziecko nie kwalifikowało się do przyjęcia, a co zrobić z chorym dzieckiem w weekend to już przecież nikt nie będzie się przejmował.

    • miesiąc temu | ocena +18 / -16

      Cudowny eliksir od kostuchy zalogowany

      Ale jak by Pani/ Pan zadzwoniła, że potrzebuje szczepionkę to w 5 minut by było miejsce bez problemu. Na szprycę z trutką to potrafią znaleźć czas i miejsce.

  • miesiąc temu | ocena +17 / -2

    Hycel zalogowany

    Szkoda kasy drugi telefon, wystarczy podnieść słuchawke z biurka