Zadanie chciało zrealizować siedem firm. Wśród nich były przedsiębiorstwa z Leszna, Goliny (gm. Jarocin), Krobi, Słupi Kapitulnej i Pakosławia. Ceny ofert wahały się od 5 mln 600 tys. zł do niespełna 10 mln zł.
16 stycznia został wyłoniony wykonawca. Zadanie zrealizuje firma BDS Maciej Gajowy Sp. z o.o z Pakosławia. 31 stycznia doszło do podpisania umowy.
Fot. Powiat Rawicki
Ta ścieżka połączy Rawicz z Jutrosinem
Przypomnijmy. Obecnie istnieje ścieżka pieszo-rowerowa z Jutrosina do Dubina, a także z Osieka do Rawicza. Brakuje 3,5 kilometra, by połączyć ścieżką Dubin z Osiekiem, a dzięki temu - także Rawicz z Jutrosinem. Powiat rawicki uzyskał dofinansowanie sięgające blisko 5,5 mln złotych z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Wsparcie popłynie także z gminy Jutrosin.
- Chciałem podziękować wszystkim radnym za jednogłośną decyzję - podkreślał starosta Adam Sperzyński w trakcie sesji w lipcu 2024 roku w Jutrosinie. - Rozpoczynamy ten proces. Mam nadzieję, że będzie sprawnie przeprowadzony i wszyscy spotkamy się na otwarciu nowego, brakującego odcinka, który połączy Rawicz z Jutrosinem - dodał.
Także pakosławscy radni zdecydowali o dofinansowaniu tej inwestycji
- Uważamy, że jak najbardziej inwestycja jest potrzebna. Decyzja radnych była podjęta po bardzo długich i burzliwych dyskusjach - mówił wójt Piotr Skrzypek.
Budowa ścieżki Dubin - Osiek do czerwca 2026 roku
Ścieżka ma być wykonywana w formule ,,zaprojektuj i buduj”, na potrzeby inwestycji wydana została już decyzja środowiskowa. Realizacja przedsięwzięcia wiązać się będzie z uzyskaniem od wojewody zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a także wykupami gruntów.W ramach zadania planowana jest przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej łączącej Rawicz z Dubinem. Dodatkowo, na odcinku Osiek - Dubin powstanie ciąg pieszo-rowerowy z nawierzchnią z betonu asfaltowego. Przewidziano również budowę kładki nad Orlą. Ponadto, przebudowane i wymienione zostaną przepusty pod zjazdami i koroną drogi, a pobocza umocnione kruszywem.
Zadanie obejmuje także budowę miejsc obsługi rowerów w Borku koło cmentarza (stojak na 5 rowerów, infokiosk, ławka, kosz, wiata na rowery i infokiosk), Dubinie - koło wiaty autobusowej (stojak na 5 rowerów); Jutrosinie - przy domu kultury (stojak na 5 rowerów) i rynku (stojak na 5 rowerów).
- To duża inwestycja. Przetarg na to zadanie cieszył się sporym zainteresowaniem - mówi Adam Sperzyński, starosta rawicki. - Jesteśmy już po podpisaniu umowy z wykonawcą. Zadanie będzie realizowała firma Macieja Gajowego z Pakosławia. To nas - gospodarzy powiatu - bardzo cieszy, że pieniądze pozostaną w naszym regionie. Liczymy na to, że miejscowej firmie będzie zależało na tym, by ta budowa była jej wizytówką. Do tej pory realizowali może nieco inny zakres prac, ale - jak powiedział nam jej szef - czują się na siłach, by podjąć się tej inwestycji. Zapewne będą też współpracować z podwykonawcami. Firma dysponuje dużym potencjałem osobowym i sprzętowym, więc jestem spokojny o to, że będzie w stanie zrealizować ten zakres zadań do czerwca 2026 roku. Wykonawcy pozostało niecałe półtora roku - dopowiada.
- Projekt z zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej to kilka miesięcy. Na ten okres letni wykonawca miałby zatem możliwość wejścia na teren budowy. Jeśli jakiś zakres prac nie zostanie zrealizowany w tym roku, pozostanie jeszcze czas na dokończenie robót w przyszłym - twierdzi starosta. - W tym miejscu dziękuję gminie Jutrosin za partnerstwo. Cieszę się także, że gmina Pakosław przystąpiła do zadania i jest partnerem finansowym. Odcinek rozkłada się mniej więcej pół na pół na terenie dwóch gmin - dodaje.
Są plany budowy kolejnych ścieżek w powiecie rawickim
- To zadanie Dubin - Osiek realizujemy w etapie III. Przygotowujemy się już etapu IV, w którym również chcielibyśmy kontynuować budowę ścieżek. Myślimy tu o ul. Poznańskiej w Rawiczu - od ronda Biały Orzeł do ronda WOŚP, a więc skrzyżowania DK36 i drogi wojewódzkiej nr 309. Mieliśmy petycję m.in od pracowników firmy TKF. Osoby, które w niej pracują i chcą do niej pójść pieszo lub pojechać rowerem, mają problem. Myślimy też o włączeniu do IV etapu budowy odcinka Szkaradowo - Jeziora. Czy do tego zadania również udałoby się włączyć odcinek od Kowalików do Zielonej Wsi? Zobaczymy, ponieważ na ten odcinek - póki co - nie mamy jeszcze decyzji środowiskowej - zaznacza starosta.