RAWICZ. W ostatnim czasie sporo dzieje się na terenie rawickiego dworca i jego okolicy. Zdaniem rzecznika prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - "prace budowlane idą w dobrym tempie". Za niecały miesiąc oddany do użytku zostanie peron nr 1, ale za to zniknie kładka przy dworcu.
Od czasu, kiedy na plac budowy - za włoską firmę, która go opuściła - weszła spółka TORPOL, prace przyspieszyły. Nowy wykonawca dokończył przebudowę obu torów z Rawicza w stronę Wrocławia oraz przygotował nowy peron nr 2 do obsługi podróżnych. Aktualnie prowadzone są prace na terenie całej stacji w Rawiczu oraz na jednym z torów pomiędzy stolicą powiatu a Bojanowem.
Co dalej z kładką?
W ostatnich dniach, nieoczekiwanie rozebrana została tymczasowa kładka, która znacznie skracała drogę podróżnym, którzy musieli dostać się do drugiego i trzeciego peronu skąd odjeżdżają aktualnie pociągi. - Ze względu na postęp prac, konieczne było zdemontowanie tymczasowej kładki, umożliwiającej dojście z peronu nr 1 na peron nr 2. Kładka wróci w dotychczasowe miejsce w ciągu najbliższych dni, po wykonaniu części prac torowych. W tym czasie do dyspozycji podróżnych pozostanie odpowiednio zabezpieczone przejście w poziomie torów - informuje Radosław Śledziński, szef zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Zgodnie z harmonogramem, w połowie lutego podróżni będą mogli korzystać z wyremontowanego peronu nr 1. - Pasażerowie zyskają wyższą, wygodną platformę z antypoślizgową nawierzchnią, która ułatwi korzystanie z kolei. Po udostępnieniu podróżnym nowoczesnego peronu przy budynku dworców, kontynuowana będzie przebudowa torów przy peronie nr 2 oraz prace związane z przejściem podziemnym - przekazuje rzecznik PKP PLK. Razem z uruchomieniem peronu w sąsiedztwie budynku dworca, tymczasowo wyłączony z użytku zostanie aktualnie wykorzystywany peron nr 2. W tym czasie pociągi będą zatrzymywać się wyłącznie przy peronie nr 1, nie będzie więc konieczności utrzymania tymczasowej kładki. Jak zapewnia inwestor, obie platformy powinny zostać oddane do użytku w połowie tego roku.
Tunelem do Masłowa - kiedy?
Intensywne i zaawansowane prace trwają na terenie budowy wiaduktu kolejowo-drogowego, który połączy Rawicz z Masłowem. - Dobre tempo mają roboty związane z budową wiaduktów. Na ul. Piłsudskiego gotowa jest już palisada od strony miasta. Będzie ona pełnić funkcję podpór dla ustroju nośnego pod torami oraz ściany oporowej na dojazdach. Wkrótce układane będą specjalne maty wibroizolacyjne, które ograniczą drgania przenoszone na konstrukcję obiektu - przekazuje Śledziński. Po stronie Masłowa trwają aktualnie prace związane z budową palisady.
Tak, jak to kilkukrotnie przekazywał wykonawca wraz z PKP PLK S.A., termin zakończenia wszystkich prac to koniec 2020 roku. Wtedy inwestycje związane z modernizacją linii na odcinku granica województwa - Czempiń zostaną zakończone, a co z tym idzie wszystkie obiekty maja zostać oddane do użytku. Istnieje możliwość, że prace na niektórych obiektach zakończą się szybciej, wtedy będą one, w miarę możliwości, na bieżąco uruchamiane. Jak przekazuje Radowław Śledziński, termin zakończenia prac przy wiadukcie na Piłsudskiego to grudzień 2020 roku.
Prace na Świętojańskiej
W ostatnich tygodniach, wykonawca rozpoczął prace przy budowie bezkolizyjnego przejazdu na ulicy Świętojańskiej. Aktualnie trwają tam prace związane z budową ścianek szczelnych, stanowiących zabezpieczenie wykopu pod konstrukcję obiektu. Prace w tym miejscy również zakończą się pod koniec br. Do tego czasu wykonawca wyznaczył objazd, który biegnie przez przejazd kolejowy - przy ulicy Sportowej w okolicach stadionu żużlowego - i nową drogą biegnącą wzdłuż torów
Wszystkie prace, planowane do realizacji w ramach modernizacji linii E59 Poznań – Wrocław, potrwają do końca 2020r. Efektem będzie skrócenie czasu przejazdu pociągów między Wielkopolską a Dolnym Śląskiem, wyższy komfort podróży i poprawa bezpieczeństwa. Prace z instrumentu Unii Europejskiej CEF „Łącząc Europę” warte są ok. 1,5 mld zł - przekazuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.