Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisała w stolicy Wielkopolski kontrakt z konsorcjum, w składzie którego znajdują się firmy: Astaldi S.p.A i Costruzioni Linee Ferroviarie S.p.A.. Zgodnie z umową zostanie zmodernizowany fragment linii Poznań - Wrocław na odcinku: Leszno - granica województwa dolnośląskiego. Koszt prac wyniesie 355 milionów złotych netto. Zmiany obejmą, m.in. stacje kolejowe w Rawiczu i Bojanowie.
Początek robót budowlanych zaplanowano na październik bieżącego roku, zakończenie - na 2020 rok.
- Umowa dotycząca odcinka Rawicz - Leszno, o wartości 355 mln zł netto, to drugi kontrakt PLK na trasie z Rawicza do Czempinia. Inwestycja zapewni krótszy czas przejazdu z Wrocławia do Poznania, wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz większy komfort na stacjach. W 2017 r. PLK podpisały już umowy na 10 miliardów złotych. Zdecydowanie przyśpieszyliśmy proces inwestycyjny - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ramach modernizacji 35-kilometrowego odcinka linii E59 zostaną odnowione stacje Rawicz i Bojanowo. Oblicze mają zmienić także przystanki w Kaczkowie i Rydzynie. Jak informuje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pasażerowie zyskają dużo wygodniejsze perony, nowy system informacji pasażerskiej, lepsze oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Wymienione zostaną wiaty i ławki. Obiekty będą także dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna. 11 przejazdów kolejowo-drogowych ulegnie modernizacji. Kierowcy i podróżni zyskają nowe urządzenia zabezpieczające, rogatki, sygnalizację świetlną, dźwiękową, a także monitoring. Sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych zapewnią dodatkowo nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz Lokalne Centrum Sterowania w Lesznie.
Na terenie powiatu rawickiego zaplanowano dwa nowe przejścia pod torami: na stacjach Rawicz i Bojanowo. Poziom bezpieczeństwa ma się zwiększyć, m.in. dzięki wybudowaniu 3 nowych wiaduktów (2 kolejowych w Rawiczu na ul. Piłsudskiego i Świętojańskiej oraz 1 drogowego na trasie Bojanowo - Pakówka).
Pociągi pasażerskie będą mogły rozwinąć prędkość do 160 km/h.
Projekt modernizacji odcinka Leszno - granica województwa dolnośląskiego jest współfinansowany ze środków, pochodzących z Unii Europejskiej.