reklama

Łamią obiegowe opinie o abstrakcji. Świetna wystawa w Muzeum Ziemi Rawickiej

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Łamią obiegowe opinie o abstrakcji. Świetna wystawa w Muzeum Ziemi Rawickiej  - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaW Muzeum Ziemi Rawickiej odbył się wernisaż wystawy malarskiej Piotra i Witolda Adamczyków - „Autoportret wewnętrzny”. Można ją oglądać do 25 lutego. Bracia bliźniacy urodzili się w Nowej Dębie (miasto w województwie podkarpackim, w powiecie tarnobrzeskim), mają za sobą kilkanaście wystaw indywidualnych i wspólnych. Wielokrotnie byli nagradzani.
reklama

Witold Adamczyk studiował w Państwowej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi na kierunku Wychowania plastycznego w latach 1987 - 1992. Dyplom uzyskał w 1992 r. ,a w 2013 r. obronił doktorat w dyscyplinie artystycznej - sztuki piękne Wydziału Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, pod kierunkiem prof. Andrzeja Leśnika. Obecnie uczy plastyki w szkole Podstawowej nr 6 w Rawiczu.

Piotr Adamczyk studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, na Wydziale Edukacji Wizualnej. Uprawia malarstwo nieprzedstawiające oraz realistyczne. Wiele lat współpracował z gazetami, wykonując dla nich karykatury np. z „Przeglądem Kolbuszowskim” i „Nowinami”. Dalej mieszka i tworzy w Nowej Dębie.

Rawicka wystawa jest ich wspólnym, nowym projektem, wpisującym się w malarstwo abstrakcyjne, głównie geometryczne. Obrazy malowali razem, uzupełniając się nawzajem. Dostrzec można różne techniki, przekazywane doznania i emocje. Szczególną rolę pełnią kolor, jako jeden z najważniejszych środków wyrazu, mający symboliczne znaczenie. Podkreśla to również faktura.

reklama

- Ten projekt jest jakby kontynuacją poprzedniej wystawy „Podobieństwa i różnice” - mówił Piotr Adamczyk. - Tym razem naszym celem było osiągniecie jedności, jak w łonie matki

- Nie ma tutaj miejsca na artystyczny egoizm - dodał Witold Adamczyk. - Przekazujemy wspólną wizję, mimo różnych emocji przy malowaniu, tak by to była zintegrowana całość.

Na znaczeniu barw opiera się nurt abstrakcji, nazywany color fielding. Łączy cechy abstrakcjonizmu organicznego z abstrakcją geometryczną, a największe znaczenie ma wzajemne oddziaływanie barw. Często zachowane są formy geometryczne, ale zacierają się granice figur, przechodząc jakby w formy widziane pod mikroskopem drobnoustroje czy po prostu kolorowe plamy.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama