Rawicka mleczarnia kilka miesięcy temu wyszła na rynek z nowym produktem - lodami. Można je było nabyć w firmowym food trucku podczas różnych plenerowych wydarzeń. Na początku września przyczepa mleczarni stanęła także przed lokalnymi szkołami średnimi i - by umilić uczniom powrót do nauki - serowała lody, pyry z gzikiem oraz inne przysmaki.
CZYTAJ TAKŻE: Lody z rawickiej mleczarni. Skąd pomysł na taki produkt?
Jak przekazuje prezes OSM - Jacek Myślecki - pojawienie się przedsiębiorstwa w ZSZ im. S. Bobrowskiego w Rawiczu spowodowało, że firma podjęła z dyrekcją rozmowy o możliwościach współpracy.
- Jako, że szkoła kształci uczniów o profilu zbieżnym z naszą działalnością, uznaliśmy, że możemy trochę zadbać o stronę praktyczną i dołożyć swoją cegiełkę do edukacji młodzieży. Dzięki przychylności i zaangażowaniu dyrekcji - Darii Jagła i Magdaleny Niedziałek - na Poznańskich Targach Polagra udało się zorganizować oficjalne ogłoszenie informacji, że uczennice klasy I o profilu technik żywienia i usług gastronomicznych zostają objęte patronatem przez OSM Rawicz - przekazuje szef mleczarni.
Jak opisuje, aby zachęcić uczniów do wykorzystania czasu, jaki spędzą w szkole, na poszukiwania pasji i rozwoju zainteresowań, zaproszono ich na zaprzyjaźnione stoisko Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego, gdzie mogli posłuchać o kierunkach nauczania, w tym na Katedrze Mleczarstwa, oraz o wyjątkowym kampusie nad jeziorem. Następnie odwiedzono stoisko polskiej firmy technologicznej FRIZO specjalizującej się i posiadającej patenty najnowocześniejszych na świecie technologii chłodniczych, będącej efektem pasji i wizjonerstwa jej właścicieli.
- Chcieliśmy pokazać, że współpraca na styku nauki z otoczeniem biznesowym może stworzyć szansę na szersze spojrzenie na wybrany kierunek kształcenia, oraz daje szansę na spotkanie z inspirującymi ludźmi, których też będziemy zapraszać na spotkania, by podzielili się z uczniami swoimi pasjami i wiedzą - podkreśla Myślecki.
Na czym współpraca mleczarni i szkoły ma więc polegać?
- Współpraca nad kształtowaniem procesu dydaktycznego, teoretycznego i praktycznego w zakresie związanym z kierunkiem klasy i działalnością biznesową OSM. Ponadto, zadeklarowałem udział w zajęciach, zapraszanie ciekawych gości na zajęcia w ramach praktycznej nauki z zakresu podatków, serowarstwa i innych aspektów lekko wybiegających poza podstawę programową a niewątpliwie bardzo istotnych. Ponadto wspólne działania promocyjne, wydarzenia szkolne, promocja rekrutacji na kierunek. Myślę że kiełkuje kilka ciekawych pomysłów, a lody na otwarcie roku to była tylko przygrywka - mówi Jacek Myślecki, prezes OSM.
reklama