reklama

Bukmacherzy często sponsorują sport - z czego to wynika?

Opublikowano:
Autor:

Bukmacherzy często sponsorują sport - z czego to wynika? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

Zastanawiasz się dlaczego nazwy bukmacherów ciągle widoczne są na meczach piłkarskich? Wyjaśniamy jakie są tego przyczyny.

Firmy bukmacherskie bardzo aktywnie angażują się w sponsoring drużyn, rozgrywek i zawodników sportowych. Daje im to wiele korzyści wizerunkowych, a co za tym idzie – finansowych. Zastanówmy się, dlaczego sponsorowanie sportu jest znakomitą formą promocji dla bukmacherów.

Możliwość dotarcia do grupy docelowej

Firmy bukmacherskie umożliwiają obstawianie wyników na pieniądze. Co oczywiste, wyniki dotyczą w ogromnej większości wydarzeń sportowych, takich jak mecze, wyścigi, walki czy innego rodzaju rozgrywki. Siłą rzeczy przeważająca część graczy obstawiających wyniki interesuje się więc sportem i wie, „co w trawie piszczy”. Jeśli zatem firma bukmacherska sponsoruje ulubiony klub gracza, kibic zaczyna ją kojarzyć w pozytywny sposób. Z punktu widzenia bukmachera to najlepsza droga dotarcia do grupy docelowej, która może być zainteresowana obstawianiem wyników na pieniądze.

Ograniczenia reklamowe w ustawie hazardowej

Bardzo ważnym czynnikiem, który popycha firmy bukmacherskie do inwestowania w sponsoring sportu, są duże ograniczenia w zakresie pozostałych form reklamy. Chodzi o to, że reklama taka nie może być puszczana w telewizji i radiu pomiędzy godzinami 6 a 22. Wyjątek stanowi sytuacja, w której odbywa się wydarzenie sportowe (mecz) w którym bukmacher pełni rolę sponsora wydarzenia, klubu lub zawodnika. W takim przypadku reklama firmy bukmacherskiej może być nadawana przed godz. 22, z czego na pewno zadowoleni są bukmacherzy.

Ponadto reklama bukmacherów ma sporo dodatkowych ograniczeń. Ograniczenia w tym zakresie sprawiają, że najskuteczniejszym sposobem na dotarcie do szerokiego grona odbiorców wydaje się być właśnie sponsoring sportu, tym bardziej że pozwala on skierować przekaz bezpośrednio do grupy docelowej, która najbardziej interesuje bukmacherów.

Spore ograniczenia w zakresie reklamy spowodowane są ochroną graczy przed uzależnieniem, jakie może pojawić się w przypadku nadmiernego obstawiania zakładów. Ograniczenia te mają również na celu ochronę osób niepełnoletnich, którzy nie mogą brać udziału w tego typu grach.

Pamiętajmy, że reklamować się jak i wspierać polski sport mogą jedynie bukmacherzy posiadający niezbędne zezwolenie, które wydawane jest przez polskie Ministerstwo Finansów. Pozostałe firmy oczywiście nie mogą tego robić. Trzeba być też świadomym, że gra u nielegalnych bukmacherów może oznaczać dla gracza poważne konsekwencje, w postaci bardzo dużej grzywny, a także odebrania wszystkich wygranych uzyskanych w takiej firmie. 

Skuteczna publikacja materiałów firmy

Umieszczenie logo firmy bukmacherskiej na banerze okalającym boisko, w programie meczowym czy na koszulkach drużyny to gwarancja dostrzeżenia go przez dziesiątki, a nawet setki tysięcy kibiców, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani obstawianiem wyników sportowych na pieniądze. Efekt staje się jeszcze wyraźniejszy, jeżeli wydarzenie sponsorowane przez firmę bukmacherską jest transmitowane w mediach – wówczas przekaz może dotrzeć nawet do milionów widzów, a możliwość prezentowania reklamy jeszcze przed godz. 22 jest dla bukmacherów szczególnie atrakcyjna.

Bukmacherzy jako sponsorzy polskiego sportu

Korzyści dla bukmacherów wynikające ze sponsoringu sportu są atrakcyjne nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Gdyby było inaczej, tyle firm bukmacherskich nie wspierałoby licznych polskich drużyn i rozgrywek, a prawie każdy bukmacher legalnie działający na naszym rynku w jakimś stopniu finansuje zespoły sportowe. Np. firma Fortuna (zezwolenie: SC/12/7251/10/WKC/11-12/5565) sponsoruje Legię Warszawa, jak również całe rozgrywki I Ligi w piłce nożnej, które noszą obecnie nazwę „Fortuna I Liga” (bukmacher angażuje się również w różne akcje w I Lidze). Z kolei LV Bet (zezwolenie: PS4.6831.9.2016.EQK) wspiera m.in. Wisłę Kraków, Arkę Gdynia, Piasta Gliwice i Polską Ligę Siatkówki Kobiet. Najstarszy i największy bukmacher w Polsce – STS (zezwolenie: SC/12/7251/11-6/KLE/2011/5540/12) – szczyci się natomiast współpracą sponsorską z męską reprezentacją narodową w piłce nożnej, a jednocześnie wykłada pieniądze na działalność Lecha Poznań, Jagiellonii Białystok, Korony Kielce czy Cracovii. Z kolei popularny Totolotek (zezwolenie: AG/9/7251/8/LBU/2012/2013/RD61485) sponsoruje rozgrywki piłkarskiego Pucharu Polski oraz drużyny Legii Warszawa i Lechii Gdańsk.

Sponsorowanie sportu gwarantuje bukmacherom znakomitą promocję i daje możliwość zdobycia licznych klientów. Nic dziwnego, że z tej możliwości korzystają firmy, które organizują legalne zakłady bukmacherskie na polskim rynku.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo