W piątkowe popołudnie (24.06.2022) odbyła się uroczystość oficjalnego oddania do użytku Posterunku Policji w Miejskiej Górce. Dotychczas mieścił się tam wyłącznie rewir dzielnicowych. Pracowało w nim czterech policjantów - dzielnicowych. W najbliższym czasie będzie ich więcej. W budynku pracę znajdzie ośmiu funkcjonariuszy o różnych specjalizacjach.
Pozostała część artykułu pod filmem ↓
Dzisiejsza uroczystość zapisze się w historii naszej jednostki w sposób szczególny, gdyż dotyczy otwarcia nowo utworzonego Posterunku Policji w Miejskiej Górce - mówił podczas uroczystości insp. Radosław Matysiak, Komendant Powiatowy Policji w Rawiczu. - Gdy we wrześniu 2020 roku zaczęły się pierwsze prace remontowe w budynku Rewiru Dzielnicowych w Miejskiej Górce, trudno było uwierzyć, że ta inwestycja zostanie ukończona z powodzeniem. W tym czasie był stan pandemii koronawirusa, co znacznie utrudniało prace remontowe. Po upływie kilku miesięcy zakończył się pierwszy etap przebudowy budynku, związany z jego termomodernizacją. W grudniu 2021 roku, pomimo szalejącej czwartej fali koronawirusa, rozpoczął się drugi etap związany z modernizacją wnętrza.
Jak dodał, dotychczasowy budynek został gruntownie wyremontowany oraz wyposażony w nowy sprzęt kwaturenkowy i teleinformatyczny. Dzielnicowi, w trakcie trwania remontu pracowali w hali widowiskowo-sportowej w mieście nad Balatonem. Obecnie pracują już w wyremontowanym budynku.
Jestem przekonany, że posterunek pozytywnie wpłynie na poczucie bezpieczeństwa mieszkańców gminy Miejska Górka - dodał insp. Radosław Matysiak.
Nadinsp. Piotr Mąka, szef wielkopolskich policjantów wręczył symboliczny klucz do drzwi budynku kierownikowi posterunku - asp. sztab. Marcinowi Spicy. Odnowioną poświęcił ojciec Filip z klasztoru i sanktuarium św. Franciszka z Asyżu na Goruszkach w Karolinkach.
Miałem okazję widzieć zdjęcie, jak wyglądał ten budynek parę lat temu. Na szczęście, udało się go wyremontować do normalnych, dzisiejszych standardów, w których można dobrze pracować - zauważył nadinsp. Piotr Mąka, Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu. - To kolejna inwestycja w województwie wielkopolskim, gdzie oddany został wyremontowany budynek. Finansowana była głównie z programu modernizacji policji. Z tego programu wydatkowaliśmy 944 tys. zł, ale również część pieniędzy było wygospodarowanych z Funduszu Ochrony Środowiska - 113 tys. zł, a z samorządu otrzymaliśmy 30 tys. zł. Jestem przekonany, że ten budynek, z tą załogą i w rozszerzonym składzie, będzie służył mieszkańcom, by w tym miejscu i rejonie działania żyło się bezpieczniej - dodał.
Głos zabrali także samorządowcy. Wyrażali słowa uznania za to, jaką obiekt przeszedł metamorfozę.
Komendant wspomniał, że widział zdjęcia budynku. My go oglądaliśmy na co dzień - zauważył burmistrz Karol Skrzypczak. - Powiem szczerze, to był okropny, niepraktyczny i niefunkcjonalny budynek. Dziękuję i gratuluję, że udało się go doprowadzić do tak nowoczesnego standardu. (...) Nasz udział był bardzo skromny, ale podtrzymuję deklarację zagospodarowania terenu wokół posterunku. Myślę, że w przeciągu najbliższych kilku lat tak się wydarzy - dodał.
Wicestarosta, burmistrz i wiceburmistrz Miejskiej Górki mieli przygotowane prezenty dla dzielnicowych. Jednym z nich był kwiat w doniczce.
Prośba, żebyście go podlewali. Przy mężczyznach to największy problem - śmiał się Karol Skrzypczak.