Firma Artmed z Tomaszowa Mazowieckiego za 579 tys. zł do przełomu kwietnia i maja ma wykonać windę od strony parkingu przy tylnym wejściu do budynku rawickiego magistratu. Już rozpoczęły się prace rozbiórkowe w miejscu, gdzie znajdzie się szyb - rozebrane zostało zadaszenie oraz nawierzchnia, odsłonięto fundamenty.
- Interesanci będą mogli wjechać na parter budynku, gdzie udostępniona zostanie strefa Biura Obsługi Klienta oraz toalety. Na piętro dostęp będą mieli tylko pracownicy urzędu - wyjaśnia burmistrz Grzegorz Kubik.
Budowa windy stanowi część projektu, w ramach którego zaktualizowana zostanie strona internetowa samorządu, zakupione i zamontowane zostaną plany tyflograficzne oraz oznakowania pomieszczeń w budynku przy ul. Piłsudskiego 21. Zadanie jest dofinansowane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w łącznej kwocie 168.560,00 zł.
W minionym tygodniu rozpoczęła się także modernizacja pomieszczeń w budynku przy Piłsudskiego 19, gdzie od 1976 roku do 2020 roku mieściła się Prokuratura Rejonowa w Rawiczu. Instytucja ta trzy lata temu zamieniła lokal gminny przy ul. Piłsudskiego na parter wyremontowanej kamienicy przy Wałach Poniatowskiego 7.
Odnawiają pomieszczenia po prokuraturze
Oprócz remontu biur, wykonane zostanie przejście pomiędzy budynkami nr 19 i 21. Prace wykona firma PAN-BUD Przemysław Panasiewicz z Rydzyny. Na ten cel gmina wyda 578.420,31 zł. Roboty mają potrwać do czerwca.
- Po modernizacji do nowych pomieszczeń przeniesione zostaną niektóre biura z budynku nr 21. Dodatkowo modernizowane pomieszczenia znajdują się bezpośrednio nad biurami wydziału spraw obywatelskich, w związku z tym prace dotyczące sieci ciepłowniczej, elektrycznej, sieci telekomunikacyjnej będą wymagały ingerencji w pomieszczeniach WSO (np. przebijanie się przez sufit). Poprzez reorganizację i powiększenie sali obsługi klienta (zburzenie ścianki działowej) chcielibyśmy uzyskać większą przestrzeń dla osób pragnących załatwić sprawy dotyczące dowodów osobistych i meldunków - informuje burmistrz Grzegorz Kubik.
Utrudnienia w działalności wydziału spraw obywatelskich
Wstępne plany dotyczące wprowadzania zmian w wydziale spraw obywatelskich dotyczą końca lutego i początku marca. Wówczas cała obsługa klienta zostanie na czas reorganizacji przeniesiona na stronę USC - co spowoduje znaczne utrudnienia.
- Specyfika łączy dedykowanych do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych nie pozwala na dowolne przenoszenie biur USC, D.O., meldunków, skutkiem czego musimy tak zorganizować pracę aby w bardzo zawężonym zakresie wszystkie działania odbywały się w dotychczasowej lokalizacji - dodaje Centrum Informacyjne Burmistrza.