Przypomnijmy. O to, by na szlak Rawicz - Miejska Górka wyjechały autobusy szynowe w grudniu 2024 roku zaapelował do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego mieszkaniec ziemi rawickiej. Po tym, jak otrzymał odpowiedź, zwrócił się także do rawickich radnych. Sprawą zajęto się na komisji, jak i sesji gminy Rawicz. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Sprawą zainteresował się również polityk Lewicy - poseł Wiesław Szczepański, wiceminister spraw wewnętrznych i administracji. W mediach społecznościowych parlamentarzysty, wybranego z okręgu kalisko-leszczyńskiego, dzisiaj (18.03.2025 r.) pojawiły się dwie kwestie związane z "Kobylinką".
- Zwracam się z pismem do PKP PLK o rewitalizację linii Rawicz-Kobylin w celu poprawienia infrastruktury także usługowej (muszą powstać wiaty, perony dostosowane do osób niepełnosprawnych, oświetlenie tak, aby linia była dostosowana do ruchu pasażerskiego) - czytamy w oświadczeniu polityka.
Co by to oznaczało dla mieszkańców miejscowości leżących przy linii kolejowej nr 362? Z Miejskiej Górki, Sobiałkowa czy Dłoni ułatwiony byłby dojazd do Rawicza czy Kobylina, skąd mogliby udać się w dalszą podróż.
Czytaj także: Stacja Rawicz Wschód w nowej odsłonie
Wiesław Szczepański zapyta PKP PLK o rewitalizację linii Kobylinki
W międzyczasie polityk zawnioskuje także do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego o uruchomienie autobusu za pociąg.
- Trasa będzie przebiegała od Szkaradowa przez wszystkie wioski i miejscowości, które są wykluczone z komunikacji na terenie Powiatu Rawickiego. Każdy mieszkaniec, który potrzebuje dostać się do szpitala, lekarza, apteki, urzędu powinien mieć taką możliwość zapewnioną przez państwo - zauważa Wiesław Szczepański.
Autobusy za pociąg to stosowane rozwiązanie na Dolnym Śląsku. Autobusy Kolei Dolnośląskich kursują z Kłodzka do Stronia Śląskiego czy na trasie Góra - Zaborowice - Bojanowo - Rawicz. Codziennie uruchamianych jest osiem par połączeń. Płaci za nie województwo dolnośląskie, a także gmina Góra, powiat górowski i od kilku miesięcy - gmina Bojanowo. W 2025 roku dla gminy Bojanowo to koszt niespełna 96 tys. zł.