Reklama

Muzyka filmowa - od kina niemego do dźwiękowego

Opublikowano:
Autor:

Muzyka filmowa - od kina niemego do dźwiękowego - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Kultura W Małym Kinie Społecznościowym Andrzej Wątorski zainaugurował nowy cykl wykładów „Nuty na ekranie - dzieje kina muzycznego". Pierwszy seans przebiegał pod hasłem „Taper i inni".

 

Andrzej Wątorski bardzo ciekawie opowiadał o ilustracji muzycznej filmów, począwszy od kina niemego poprzez filmy muzyczne do musicali. Podkreślał różnice między poszczególnymi gatunkami i funkcje muzyki. Poczałkowo grający najczęściej na pianinie taper* improwizował, dostosowując się do fabuły filmu, potem muzyka i piosenki stały się integralną częścią sztuki filmowej.

*Taper - pianista towarzyszący projekcjom filmów w okresie kina niemego. Jego akompaniament miał nie tylko uatrakcyjniać filmowe pokazy, ale służył również zagłuszaniu głośno pracującego projektora. Od improwizacji tapera oczekiwano pewnej zgodności z filmowym obrazem i ilustracyjności polegającej na dopasowaniu muzyki do nastroju, tematu, rytmu poszczególnych scen filmu. Stan faktyczny był daleki od tych założeń, co często było przyczynkiem krytyki wczesnego kina.

Źródło: akademiapolkiegofilmu.pl

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy